مدیران خودروعصر اعتبار

رشد بخش مسکن پس از برداشته ‌شدن قرنطینه

بررسی بازار املاک چین در ماه‌های اخیر

عصر ساختمان- پس از برداشته شدن محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا در چین و افزایش مجدد تقاضا برای مسکن که بخش مهمی برای رشد اقتصادی کشور به شمار می‌رود، قیمت خانه‌های نوساز اندکی رشد را تجربه کرد.

بررسی بازار املاک چین در ماه‌های اخیر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادآنلاین، قیمت خانه‌های نوساز در چین با اندکی سرعت ماهانه بالاتر در ماه آگوست افزایش یافت؛ زیرا تقاضای مصرف‌کننده نشانه‌ای از افزایش روند بهبود اقتصادی از بحران ویروس کرونا بود.

    طبق محاسبات انجام شده توسط رویترز بر اساس اطلاعات منتشر شده اداره ملی آمار در روز دوشنبه، میانگین قیمت خانه‌های نوساز در 70شهر بزرگ در ماه آگوست نسبت به ماه گذشته 0.6درصد صعود کرد، که نسبت به رشد 0.5درصدی در ماه ژوئیه افزایش نشان می‌داد.

    بازار املاک یکی از مهم‌ترین عوامل بهبود اقتصاد چین بوده که در ماه‌های اخیر پس از برداشته شدن قرنطینه، فروش مسکن و سرمایه‌گذاری با سرعت بالایی رشد کرده است.

    با این وجود، سیاست‌گذاران در خصوص افزایش قیمت بیش از حد محتاط هستند،که این مسئله یکی از اقدامات اصلی متعادل‌سازی برای مقامات به شمار می‌رود، زیرا آنها در تلاش برای حمایت از یک بخش حیاتی اقتصاد بدون سفته‌بازی بیش از حد هستند.

    از ماه ژوئیه، بسیاری از شهرهای بزرگ برای جلوگیری از افزایش شدید قیمت‌ها، محدودیت‌های جدیدی در معاملات املاک اعمال کرده‌اند. مراکز بزرگ استانی مانند هانگ ژو و شنیانگ نیز در ماه جاری محدودیت‌های خرید خانه را تقویت کردند.

    بیشتر 70شهر مورد بررسی توسط NBS، افزایش قیمت ماهانه برای خانه‌های نوساز را گزارش کردند که تعداد آنها نیز از 59واحد در ماه ژوئیه تغییری نکرد.

    گفتنی است که شهرهای رده سوم قوی‌ترین رشد ماهانه را گزارش کردند. هویژو، یک شهر کوچک در جنوب استان گوانگدونگ چین که در نزدیکی شنژن است، بهترین عملکرد را در ماه آگوست داشته و ماهانه رشد قیمت 1.9درصدی را تجربه کرده است.

    مقامات ناظر در ماه گذشته اعلام کردند که قوانین جدیدی را برای کنترل نقدینگی در بازار املاک و مستغلات وضع می‌کنند و به دنبال مهار سطح بدهی سازندگان املاک برای کاهش خطرات سیستم مالی هستند.

    این امر سازندگان بدهکار را بر آن داشته که قیمت‌ها را برای رونق فروش و گردش پول کاهش دهند. تحلیلگران انتظار دارند که سازندگان بیشتری در ماه‌های آینده با عنوان "سپتامبر طلایی" و "اکتبر نقره‌ای"، فصل معمول اوج‌گیری فروش، فعالیت برای افزایش فروش خود را آغاز کنند.

    یان یوجین، مدیر موسسه تحقیق و توسعه E-house China در شانگهای گفت: "در آینده، کاهش قیمت و افزایش فروش، موضوع اصلی خواهد بود."

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار