مدیران خودروعصر اعتبار

پیشنهاد نصب پلاک وضعیت ایمنی روی ساختمان‌ها

عصر ساختمان- یک کارشناس ایمنی پیشنهاد داد تا مرتبه و وضعیت ایمنی ساختمان‌ها با نصب پلاک‌های ایمنی مشخص شود.

پیشنهاد نصب پلاک وضعیت ایمنی روی ساختمان‌ها
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمدرضا مرشد دوست در باره موضوع انتشار یا عدم انتشار لیست ایمنی ساختمان های پایتخت، اظهار کرد: باید در این رابطه از دو جهت ایمنی و امنیت به صورت متقابل نگاه کنیم اگر نگاه ایمنی و امنیتی ما در یک راستا باشند به نتیجه مطلوبی خواهیم رسید.

    مرشد دوست ادامه داد: البته در برخی از نقاط دنیا طرحی تحت عنوان پلاک های ایمنی وجود دارد که به وسیله آن وضعیت و مرتبه ایمنی تمام خانه ها با رنگ بندی مشخص می‌شود. پیشنهاد من این است که این پلاک‌ها با کمک سازمان‌های مختلف از جمله آتش‌نشانی، مدیریت بحران، پدافندغیرعامل و ... تهیه شده و مانند پلاک آدرس در سردر ساختمان ها نصب شود.

    وی ادامه داد: این موضوع سبب می شود تا مردم از وضعیت ایمنی سازه ها و ساختمان ها با خبر شوند. به عنوان مثال اگر یک خانه در مرتبه زرد قرار دارد در مرحله هشدار، سبز در مرحله ایمن و قرمز در مرحله خطر است و مالک موظف است برای حل آن اقداماتی را انجام دهد.

    این کارشناس ایمنی اظهار کرد: این پلاک های ایمنی همواره پویا است و نیاز به بررسی مداوم دارد، چرا که امکان دارد یک ساختمان در شش ماهه اول سال در شرایط هشدار باشد اما پس از انجام ایمن سازی های لازم دوباره در مرحله ایمن قرار بگیرد، یا برعکس آن، از این رو لازم است که نظارت بر ایمنی ساختمان ها، ادامه دار باشد.

    به گفته وی، پلاک های ایمنی حتی در قیمت گذاری املاک و اجاره بها نیز موثر است و البته یک مشکل آن که با فرهنگسازی قابل حل است، این است که ممکن است موجب سو استفاده برخی افراد قرار گرفته و خانه های پلاک سبز بیشتر قیمت گذاری شوند.

    مرشد دوست ادامه داد: در کشور های پیشرفته اگر ساختمان ایمن نباشد خود مردم در آن زندگی نمی‌کنند، اما متاسفانه در کشور ما ایمنی به عنوان یک مطالبه مطرح نمی‌شود. البته اگر الان هم این مطالبه گری هم وجود داشته باشد منبع معتبری برای اطلاع از ایمنی ساختمان ها وجود ندارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار