مدیران خودروعصر اعتبار

داستان ادامه دار مسکن مهر دهدشت و سردرگمی متقاضیان

عصر ساختمان- انتقادات امام جمعه دهدشت در خصوص بی‌توجهی متولیان پروژه مسکن مهر دهدشت باعث ورود نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد به این مساله شد.

داستان ادامه دار مسکن مهر دهدشت و سردرگمی متقاضیان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مسکن مهر دهدشت که این روزها به عنوان غده سرطانی از آن نام برده می شود طی چند سال اخیر با جانمایی غلط با احداث 912 واحد مسکن مهر فراهم شد.

    اما بعد از یک دهه از آغاز ساخت این واحدها، چیزی جز بی‌تدبیری مشاهده نمی‌شود و شاهد نارضایتی ساکنان این واحدها هستیم.

    هر چند طی این سال‌ها تعدادی از این واحدها تحویل داده شد اما مبنی بر صحبت‌های ساکنان این واحدها ناقص و دارای مشکلات زیادی هستند.

    چکه‌ کردن آب از سقف و نفوذ آب به دیوارها، ترک برداشتن خانه‌ها، انتقال صدا در واحدها، بی‌کیفیت بودن مصالح ساختمان و نبود پارکینگ و آسانسور بخشی از مشکلات سایت مسکن مهر دهدشت است.

    مراجعات متعدد این واحدها به دفتر امام جمعه برای حل مشکلات آنان، باعث که حجت‌الاسلام وحدانی‌فر در خطبه‌های نماز جمعه داد این مردم را به گوش متولیان امر برساند و خواستار ورود رئیس کل دادگستری استان به عنوان مدعی‌العموم در این راستا شد.

     

    امام جمعه دهدشت در تریبون نماز جمعه از مسکن مهر دهدشت به عنوان غده سرطانی نام برد و گفت: دوست نداریم برخی مسائل به تریبون نماز جمعه کشیده شوند، چندین بار در جلسات خصوصی به آقایان گفتیم اما کاری انجام نشد، از 912 واحد مسکن مهر دهدشت تنها 220 واحد تحویل داده شده و مابقی مانده است.

    وی افزود: بی‌کیفیت‌ترین مصالح در این ساختمان‌ها بکار گرفته شده، چرا مسئولان کاری نمی‌کنند، مسئولی می‌گفت مسکن مهر مزخرف است، بله برای شما که در ویلاهای میلیاردی هستید مزخرف است اما برای عده‌ای بهشت است.

    وی از عدم طراحی درست و نبود فضای مناسب به عنوان دیگر مشکلات مسکن مهر دهدشت نام برد و بیان کرد: آقایان مصاحبه می‌دهند جشن اختتامیه مسکن مهر در دهدشت، آقای مسئول شما اشتباه می‌کنید دست از این معامله‌ها بردارید، امیدوارم طرح اقدام مسکن ملی به سرنوشت مسکن مهر دهدشت دچار نشود.

    وحدانی فر با بیان اینکه تا چه وقت مردم دهدشت دنبال خانه‌های اجاره‌ای باشند گفت: از دادگستری استان به عنوان مدعی‌العموم میخواهم به این مسئله ورود کند چرا بعد از یک دهه ساختمان 70 متری را تحویل نمی‌دهند.

    امام جمعه دهدشت علت تاخیر در اجرای اینکار را مسئولیت دادن به افراد ناکارآمد و بی‌تدبیری چنین مسئولانی عنوان کرد.

    انتقادات امام جمعه دهدشت جواب داد و متولیان این پروژه بعد از یک روز از سخنان حجت‌الاسلام وحدانی‌فر در سایت مسکن مهر حضور یافتند.

    پژمان نیک اقبالی در بازدید از سایت مسکن مهر دهدشت با بیان اینکه این سایت از سال 91 شروع شد اظهار کرد: در حال حاضر 220 واحد تحویل مردم داده شده و 500 واحد برای قسط بندی به بانک معرفی شدند.

     

    مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد عمر تضمین پیمانکار را یکساله عنوان و تصریح کرد: واحدهایی که پیمانکاران به طور قطعی تحویل نداده‌اند نسبت به رفع نواقصات آنها اقدام خواهد شد اما واحدهای که در سالهای گذشته تحویل داده شده نه این اداره و نه پیمانکار تعهدی در قبال آنها ندارند.

    وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته این طرح رو به اتمام هست اما برخی از کارها فرسوده شدند که مجددا نیاز به رنگ آمیزی و ایزوگام دارند.

    نیک‌اقبالی با بیان اینکه سایت دهدشت از بهترین زیرساخت‌ها برخوردار است گفت: اگر مردم در قسط بندی همکاری کنند قبل از عید می‌توانیم همه واحدها را تحویل دهیم.

    همچنین نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از این سایت با بیان اینکه مشکلات موجود در مسکن مهر دهدشت قابل رفع است، گفت: باید برای رفع این مشکلات تلاش شود چرا که در غیر اینصورت با مشکلات بیشتری مواجه خواهد شد.

    آیت‌الله حسینی با بیان اینکه طرح مسکن مهر اقدام خوبی برای خانه دار شدن مردم بود گفت: هر چند این طرح دارای نواقصاتی است اما پیشرفت خوبی دارد و به گفته مدیرکل شهرسازی به راحتی قابل انجام است.

    امام جمعه یاسوج افزود: از مجموع 912 واحد 220 واحد تحویل متقاضیان داده شده و در ادامه کار مسکن و شهرسازی لیست متقاضیان و پیمانکاران سایت را برای مشخص شدن روند کار به فرمانداری معرفی کند.

    علیرضا اتابک، فرماندار شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه متهم کردن همدیگر برای رفع مشکلات سایت مسکن مهر دهدشت به جایی نخواهد رسید گفت: همه ما باید با برنامه ریزی نسبت به رفع مشکلات این واحدها تلاش مضاعف داشته باشیم.

    فرماندار شهرستان کهگیلویه خواستار تعیین تکلیف واحدهای تکمیل و ناقص از راه و شهرسازی شد و بیان کرد: مسکن مهر دهدشت به تبع سایر استان‌ها دارای مشکلاتی است که ساکنان آنها را اذیت میکند.

    حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر با بیان اینکه باید درد مردم را شنید و برای رفع مشکلات‌شان چاره اندیشی کرد گفت: از حضور نماینده ولی فقیه و ورود به مشکل لاینحل سایت مسکن مهر دهدشت تشکر میکنم.

    امام جمعه دهدشت دغدغه داشتن برای رفع مشکلات مردم را طبیعی عنوان و تصریح کرد: مراجعات مکرر به دفتر امام جمعه در خصوص مشکلات مسکن مهر خواب را از ما گرفته است.

    وی افزود: این دلیل نمی‌شود متقاضیان مسکن مهر چون از قشر ضعیف هستند به آنها توجه نشود و مشکلات آنان را احاطه کند.

    به گزارش ایسنا؛ امام جمعه دهدشت خواستار توجه و رسیدگی ویژه نماینده ولی فقیه در این راستا شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو