مدیران خودروعصر اعتبار

سه هزار و ۴۷۸ واحد مسکونی طی هفت سال در روستاهای یزد ساخته شد

عصر ساختمان- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یزد گفت: با هدف خانه دار شدن روستاییان ، طی هفت سال گذشته ( ازسال های ۱۳۹۲تا ۱۳۹۹) سه هزار و ۴۷۸ واحد مسکونی در روستاهای این استان ساخته شد.

سه هزار و ۴۷۸ واحد مسکونی طی هفت سال در روستاهای یزد ساخته شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، علیرضا قربانیان چهارشنبه شبعلیرضا قربانیان چهارشنبه شب در ابرکوه با بیان اینکه سه هزار میلیارد ریال برای ساخت این تعداد واحدهای مسکونی صرف شده، افزود: هزار میلیارد ریال از طریق تسهیلات بانکی به متقاضیان ساخت این واحدها پرداخت شده است .

    وی اظهار کرد: از سال 1392 تاکنون 9 هزار و 649 قطعه زمین برای ساخت مسکن به متقاضیان فاقد مسکن در مناطق روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت استان یزد واگذار شده است.

    مدیرکل بنیاد مسکن یزد خاطر نشان کرد: هم اکنون متوسط مقاوم‌سازی و بهسازی واحدهای مسکن روستایی در استان یزد 60 درصد است و این در حالی است که این شاخص در کشور 50 درصد برآورد شده است.

    وی با بیان اینکه با اتمام کار بازسازی واحدهای مسکونی در دست اجرا ، میانگین مقاوم سازی مسکن روستایی در استان به 65 درصد می رسد ، افزود: 284 واحد مسکونی روستایی اکنون برای دریافت تسهیلات مقاوم سازی به بانک معرفی شده اند.

    قربانیان خاطرنشان کرد: برای بهسازی واحدهای مسکونی روستایی به هر متقاضی 500 میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه با باز پرداخت 15ساله با سود چهار درصد و تسهیلات بلاعوض نیز پرداخت می شود.

    مدیرکل بنیاد مسکن یزد درباره بازسازی واحدهای مسکونی مناطق شهری و روستایی که مصوبه امسال هیات دولت است ، تصریح کرد:  حدود 300 میلیارد ریال تسهیلات روستایی و شهری در این خصوص به استان اختصاص یافته که برای ساخت 81 واحد مسکونی و تعمیر هزار و 757  واحد توزیع می شود که تاکنون هزار و 650 فقره پرونده به بانک های عامل معرفی شده است .

    قربانیان از شهروندان استان خواست از این فرصت برای ایمن سازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی استفاده کنند و اضافه کرد: از سال 1384 تا کنون 22 هزار و 500 واحد مسکن روستایی در این استان با اعتبار  425 میلیارد ریال بازسازی و بهسازی شد که 110میلیارد ریال آن به صورت بلاعوض به روستاییان پرداخت شده است.

    استان یزد با 10 شهرستان،21 شهر، 21 بخش، 43 دهستان و 963 روستا ، بر اساس سرشماری سال 1395، یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت داشت که تنها 15 درصد آن ساکن روستاها و مابقی در 21 شهر سکونت دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار