مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛

خبر خوش از پرداخت وام مسکن به فرهنگیان

عصر ساختمان- علی الهیار ترکمن در این باره اظهار کرد: مسکن، مهمترین عامل در سبد هزینه خانوار محسوب می‌شود و از دغدغه‌های خانوار است و بعضا تا ۶۰ درصد هزینه‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.

خبر خوش از پرداخت وام مسکن به فرهنگیان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش افزود: یکی از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش در راستای تکریم معلمان که از موکدات اسناد بالادستی نیز هست، همین تامین مسکن فرهنگیان است.

    20 درصد فرهنگیان خانه ندارند
    وی با بیان اینکه بر اساس آمار ما 170 هزار نفر از جمعیت 950 هزار نفری وزارت آموزش و پرورش که تقریبا نزدیک به 20 درصد می‌شود فاقد مسکن هستند گفت: در سال‌های گذشته برنامه ریزی‌هایی را انجام داده بودیم که کمتر توفیق داشت، اما در برنامه ریزی‌های جدید با توجه به تجارب ما و نگاه مثبت وزارت راه و شهرسازی درباره اقدام ملی مسکن و توجه به اقشار مختلف، تفاهم نامه‌ای میان دو وزارتخانه برای خانه دار شدن و تامین مسکن 170 هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته منعقد شد.

    الهیار ادامه داد: مدت زمان اجرای این تفاهم نامه که از آذرماه سال 98 آغاز شده، سه سال است و تا مرداد 1401 ادامه دارد. طی این سه سال با توجه به مقدورات وزارت مسکن و تقاضای فرهنگیان اقدام می‌کنیم. متقاضیان مسکن در چند گروه اولویت بندی شده اند. گروه نخست زوجین فرهنگی هستند که زن و شوهر هر دونفر معلم اند. گروه دوم زنان سرپرست خانوار، سوم کارکنان بالای 20 سال سابقه و سپس بازنشستگان هستند.

    وی با اشاره به اینکه فعلا برای احداث مسکن از طریق شرکت‌های وابسته به وزارت راه و شهرسازی کار را شروع کردیم، گفت: با توجه به قانون تامین مسکن فرهنگیان، کسانی که خودشان زمین داشته باشند نیز می‌توانند با استفاده از تسهیلات بانک مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی و وام‌های ثانویه وزارت آموزش و پرورش اقدام کرده و مسکنشان را خودشان بسازند.

    شرط اصلی برای ثبت نام متقاضیان مسکن
    معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در فاز اول یعنی سال اول اجرای برنامه، احداث 43 هزار و 775 واحد مسکن در 18 استان و 65 شهر آغاز شده است گفت: شرط اصلی برای تایید ثبت نام متقاضیان این است که مسکن اولی باشند، فاقد مسکن باشند و از تسهیلات مسکن استفاده نکرده باشند.

    آماری از ثبت نامی‌ها و واجدان شرایط
    الهیار ادامه داد: 320 هزار نفر در سامانه ما ثبت نام کرده بودند، اما با توجه به شرط اصلی که نداشتن مسکن بود، تاکنون 43 هزار نفر معرفی شده اند و پرونده 101 هزار نفر دیگر در حال تکمیل و رفع نقص است. 160 هزار نفر نیز مازاد ثبت نام کرده بودند که فعلا در اولویت نیستند.

    هزینه تمام شده ساخت هر واحد و میزان آورده فرهنگیان
    وی درباره میزان آورده فرهنگیان برای تامین مسکن گفت:، چون وزارت راه وشهرسازی روی ساخت اقتصادی متمرکز است قیمت تمام شده نسبت به بازار آزاد مقرون به صرفه‌تر است و یک واحد 90 متری بین 250 تا 300 میلیون تومان تمام می‌شود که مبالغ لازم مرحله به مرحله دریافت می‌شود و 40 میلیون تومان آورده اولیه نیاز است.

    معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: افراد همزمان جهت استفاده از وام مسکن 40 میلیون تومانی به بانک مسکن معرفی می‌شوند. برای آنکه توان و قدرت خرید فرهنگیان را در این زمینه ارتقا دهیم با همکاری بانک ملی اعتبار 2000 میلیارد تومان وام با سود 12 درصد به عنوان وام ثانویه برای فرهنگیان تامین شده که برای زوجین تا 120 میلیون و برای مابقی تا 60 میلیون تومان خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار