مدیران خودروعصر اعتبار

برنامه هدف «مسکن ملی» از ۴۰۰ به ۶۰۰ هزار واحد افزایش یافت

عصر ساختمان- مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی عملکرد طرح اقدام ملی مسکن در قالب پروژه‌های واگذاری گروهی زمین، مشارکتی، و نوسازی بافت فرسوده و تفاهم با دستگاه‌ها را ۶۰۰ هزار واحد برشمرد.

برنامه هدف «مسکن ملی» از ۴۰۰ به ۶۰۰ هزار واحد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، پروانه اصلانی درباره تازه‌ترین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن با بیان اینکه در مجموع تاکنون 600 هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن در قالب پروژه‌های واگذاری گروهی زمین، پروژه‌های مشارکتی، پروژه‌های متوسط و بزرگ مقیاس، نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده و تفاهم‌نامه با سایر وزارتخانه‌ها، وارد فاز عملیاتی و اجرایی شده گفت: در اجرای طرح اقدام ملی مسکن تاکنون به حدود 135 هزار خانوار، واگذاری گروهی زمین انجام شده و ساخت حدود 340 هزار واحد مسکونی نیز در قالب پروژه‌های متوسط و بزرگ‌مقیاس آغاز شده است. همچنین برای حدود 40 هزار واحد نیز در بافت‌های فرسوده، تسهیلات نوسازی و بهسازی در قالب طرح اقدام ملی مسکن پرداخت شده است.

    اصلانی ادامه داد: تاکنون عملیات اجرایی حدود 25 هزار واحد مسکونی نیز در قالب مشارکت با بخش خصوصی شروع شده و برای حدود 60 هزار واحد نیز برای تأمین مسکن متقاضیان تحت پوشش دستگاه‌های مختلف اجرایی، زمین تأمین و عملیات اجرایی آن‌ها در حال انجام است.

    وی در مجموع عملکرد طرح اقدام ملی مسکن را 600 هزار واحد عنوان کرد و گفت: برای 600 هزار واحد مسکونی که عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده، زمین نیز تأمین شده است.

    مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن در خصوص واریز وجه طرح اقدام ملی مسکن برای پروژه‌های غیر از واگذاری گروهی و مشارکتی که نیاز به آورده ندارند، توضیح داد: در پروژه‌های متوسط و بزرگ‌مقیاس طرح اقدام ملی مسکن که با آورده متقاضیان و تسهیلات آن‌ها اجرایی می‌شوند، حدود 150 هزار نفر واریز وجه کرده‌اند که مجموع مبالغ واریزی توسط این متقاضیان، معادل 5,661 میلیارد تومان است.

    اصلانی با تاکید بر استقبال مناسب مردم از اجرای طرح اقدام ملی مسکن، شناخت ابعاد طرح و موفقیت در اجرا را از دلایل استقبال مردم از این طرح ملی برشمرد و تصریح کرد: همچنان روزانه تقاضاهایی برای ثبت‌نام در سامانه طرح اقدام ملی مسکن به وزارت راه و شهرسازی ارائه می‌شود که این امر نشان از استقبال مردم از اجرای آن است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار