مدیران خودروعصر اعتبار

طولانی بودن زمان صدور جواز مهم‌ترین مانع برای سازندگان است

عصر ساختمان- دبیر انجمن انبوه سازان استان تهران گفت: طولانی بودن زمان صدور جواز و همچنین بورکراسی‌های اداری مهم‌ترین موانعی است که امسال باید برطرف شود.

طولانی بودن زمان صدور جواز مهم‌ترین مانع برای سازندگان است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ایرج رهبر دبیر انجمن انبوه سازان استان تهران ، با بیان اینکه مقام معظم رهبری شعاری که برای امسال انتخاب کردند شعار بسیار خوب و حساب شده ای بود، گفت: رهبر انقلاب متوجه شدند در شعارهای سال‌های گذشته که در راستای جهش و رونق و تولید بوده نتوانستیم آنطور که باید به اهداف مورد نظر برسیم و در این بخش نقاط ضعفی وجود داشته است، بنابر این در سال جدید با انتخاب شعار تولید پشتیبانی ها و موانع زدایی ها سعی کرده به اهداف مورد نظر برسد.

    او با بیان اینکه باید موانع در حوزه ساخت و ساز رفع شود و با پشتیبانی های کامل از تولید کنندگان و سازندگان می‌توانیم زمینه‌ساز افزایش تولید مسکن شویم، گفت: با حمایت و پشتیبانی از کالایی که در داخل کشور توسط تولیدکنندگان تولید می‌شود شاهد بهبود بازار مسکن خواهیم شد.

    او تاکید کرد: یکی از نکات مهمی که امسال باید مسئولان آن را در دستور کار خود قرار دهند جلوگیری از واردات کالایی است که در کشور تولید می شود، چرا که این امر باعث نا امیدی تولیدکنندگان می‌شود.

    دبیر انجمن انبوه سازان استان تهران با بیان اینکه یکی از اصلی ترین موانع در حوزه تولید طولانی شدن زمان صدور جواز برای ساخت و ساز است، افزود: طولانی شدن بروکراسی های اداری یکی از بزرگ ترین موانع سازندگان است چرا که با حذف این بروکراسی ها شاهد افزایش تولید در این حوزه خواهیم بود.

    او با بیان اینکه زمان ساخت یک پروژه مسکونی ممکن است یک سال به طول بیانجامد، گفت: 30 درصد از زمان اجرای آن صرف صدور جواز می شود این در حالی است که جواز برای یک پروژه 4 هزار در یک روز صادر می شود بنابراین کاغذ بازی و بروکراسی های اداری بسیار زمان بر است.  مراحل اجرایی تامین اجتماعی و بازرسی ها و لیست رد کردن از موانع دیگری است که باید رفع شود.

    رهبر توضیح داد: پشتیبانی در حوزه مالیات، حمایت از سازندگان و تولیدکنندگان خود زمینه ساز افزایش تولید می شود و در اختیار قرار دادن مصالح ساختمانی با قیمت مناسب خود یکی از بزرگترین پشتیبانی ها برای سازندگان محسوب می شود. چرا که تاکنون مصالح ساختمانی توسط دلالان با قیمت بسیار بالایی در اختیار سازندگان قرار می گیرد و این خود باعث ایجاد مشکلاتی برای سازندگان می شود.

    دبیر انجمن انبوه سازان استان تهران تاکید کرد: ارائه مجوز زمین با قیمت مناسب از سوی دولت و همچنین رفع بروکراسی های اداری خود از دیگر اقدامات در این بخش است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار