مدیران خودروعصر اعتبار

نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران:

زمین رایگان در اختیار انبوه‌سازان قرار نمی‌گیرد

عصر ساختمان- نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران گفت: در طرح ملی تولید مسکن زمین رایگان در اختیار سازندگان قرار نمی‌گیرد بلکه به عنوان آورده دولت محسوب می‌شود.

زمین رایگان در اختیار انبوه‌سازان قرار نمی‌گیرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج رهبر، نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران  بابیان اینکه در طرح ملی تولید مسکن، زمین رایگانی به انبوه‌سازان و یا سازندگان مسکن واگذار نمی‌شود، گفت: در این طرح زمین به عنوان آورده دولت ارائه می‌شود و سازندگان و انبوه‌سازان به صورت مشارکتی اقدام به ساخت واحد‌های مسکونی می‌کنند.

    وی تصریح کرد: بعد از ساخت واحد‌های مسکونی در قالب طرح ملی مسکن سازندگان و دولت سهم‌های خود را برداشته و دولت سهام خود را از طریق صندوق پس‌انداز مسکن یکم در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

    نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران اظهار کرد: در اجرای این طرح، اخذ پروانه ساخت و هزینه‌های آن بر عهده هر دو طرف است و این موضوع که زمین به صورت رایگان برای سازندگان است؛ به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

    رهبر با اشاره به اینکه ایجاد جو روانی مثبت در ایام تابستان که به عنوان فصل جابجایی‌ها و نقل و انتقال مستاجران محسوب می‌شود، می‌تواند بازار مسکن را آرام کند، افزود: در صورتی که در قالب طرح تولید ملی میزان عرضه در حوزه مسکن افزایش یابد، این بازار به سمت آرامش و ثبات قیمتی حرکت می‌کند.

    وی با اشاره به اینکه دولت نباید اقدامات مقطعی و کوتاه مدت را در بازار مسکن اجرا کند، گفت: هم‌اکنون بازار خرید و فروش مسکن به صورت کامل در رکود رفته و همین موضوع باعث شده که بازار اجاره داغ شود، زیرا متقاضیانی که در بازار مسکن به عنوان خریدار بودند، هم‌اکنون به دلیل رشد قیمت مسکن به سمت بازار اجاره رفتند.

    نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران با اشاره به اینکه هم اکنون متوسط قیمت خرید هر متر مربع مسکن 12 میلیون تومان شده است، گفت: میزان قیمت اجاره متناسب با قیمت خرید مسکن تعیین می‌شود؛ بنابراین دولت باید با استفاده از اقدامات مناسب و برنامه‌ریزی دقیق بتواند این بازار را به آرامش برساند.

    رهبر در پایان گفت: هم اکنون صف متقاضیان برای بازار اجاره طولانی است؛ این در حالی است که ما محدودیتی برای عرضه در بازار مسکن داریم . بنابراین اگر دولت بتواند از طریق طرح تولید مسکن، میزان واحد‌های مسکونی استیجاری را به مرحله اجرایی برساند؛ می‌تواند این بازار را به آرامش برساند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی