بخشی از پروژه مصلای تهران سال آینده افتتاح می شود

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به هزینه ۳ میلیارد تومانی ساخت هر تخت بیمارستانی گفت: بخشی از پروژه مصلای تهران سال آینده افتتاح می شود.

سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲:۰۰

بخشی از پروژه مصلای تهران سال آینده افتتاح می شود

به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم علی نبیان با یادآوری اینکه از ابتدای تاسیس سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی 250 بیمارستان ساخته شده است، اظهار کرد: بیمارستان ها دارای 24 و 499 تخت و در قالب 2 میلیون و 515 هزار و 868 مترمربع بنا ساخته و تحویل شده است.

وی افزود: در دوران کرونا ما توانستیم 14 بیمارستان را از بعد سخت افزاری آماده و آنها را تحویل وزارت بهداشت دهیم.

وی تأکید کرد: با این اقدام توانستیم بخشی از دغدغه مردم را کاهش دهیم.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی با اشاره به اینکه نگهداشت بیمارستان ها دچار مشکل است گفت: بیمارستانهای در حال ساخت هزینه بر هستند. در زمان حاضر برای ساخت هر تخت بیمارستانی حدود 3 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و به تبع برای ساخت یک بیمارستان نیازمند تامین هزینه سنگینی هستیم.

نبیان به مثالی در این باره اشاره کرد و افزود: اگر بخواهیم یک بیمارستان 500 تختخوابی بسازیم اعتبار ریالی حدود 1500 میلیارد تومان نیاز است.

وی با تاکید بر تلاش برای نگاه داشت بیمارستان ها و افزایش عمر آنها به پروژه مصلای تهران اشاره و اضافه کرد: بخشی از این پروژه سال آینده افتتاح می شود.

برچسب ها

ساخت بیمارستانپروژه
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا