بازار وسایل گرمایشی در قبضه برندهای ایرانی+ قیمت‌ها

عصر ساختمان- بازار وسایل گرمایشی با شروع فصل سرما نسبتا رونق گرفته است که در این میان محصولات ایرانی و خارجی هر کدام مشتریان خاص خود را دارند. اما محصولات ایرانی به دلیل کیفیت بالا، ارائه خدمات پس از فروش و همچنین قیمت مناسب‌تر امکان رقابت خوبی با برندهای خارجی دارند و بیشتر مشتریان را جذب کرده‌اند.

يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹:۰۰

بازار وسایل گرمایشی در قبضه برندهای ایرانی+ قیمت‌ها

به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، بر اساس گفته فروشندگان بخاری و رادیاتور، برندهای ایرانی توانسته اند با برندهای خارجی رقابت کنند و در بازار از تقاضای نسبتا مناسبی برخوردار شوند.

به گفته آن‌ها، کیفیت برندهای ایرانی دست کمی از برندهای خارجی ندارد و این در حالی است که قیمت محصول ایرانی در مقایسه با برندهای خارجی ارزان‌تر است. از سوی دیگر نیز خدمات پس از فروش خوبی هم دارند. 

بخاری‌ها در بازار رنج قیمتی متفاوتی بسته به تجهیزات، رده انرژی و میزان کالری مصرف و ... دارند. مشاهدات از بازار بخاری نشان می دهد که قیمت انواع بخاری رنج قیمتی از حدود 200 هزار تا 700 هزار تومان دارد. به عنوان نمونه بخاری گازی دودکش دار با تغذیه گاز طبیعی و 8000 کالری در ساعت 335 هزار تومان فروخته می شود.

بخاری گازی ساده با رده انرژی D، دودکش دار 315 هزار تومان عرضه می شود. بخاری گازی بدون دودکش 280 هزار تومان و بخاری گازی با دودکش با 8100 کیلو کالری در ساعت 615 هزار تومان قیمت دارد. همچنین بخاری بدون دودکش کپسولی 270 هزار تومان فروخته می شود. بخاری گازی دودکش دار با 6500 کیلو کالری بر ساعت 340 هزار تومان در بازار عرضه می شود.

بخاری گازی با طراحی شومینه، دودکش دار و با 5900 کیلو کالری بر ساعت 470 هزار تومان قیمت دارد. بخاری بدون دودکش دیواری نیز با 7000 کیلوکالری بر ساعت 250 هزار تومان عرضه می شود.

در بازار رادیاتور نیز برندهای ایرانی از جایگاه خوبی برخوردار هستند و به طور متوسط هر پره بین 20 تا 25 هزار تومان قیمت دارند. این در حالی است که در میان برندهای خارجی محصولات کشور ایتالیا در بازار قابل توجه است که به طور متوسط هر پره آن 36 هزار تومان فروخته می شود.

در زمینه پکیج‌ها هم شرکت‌های ایرانی پیشتاز هستند. قیمت پکیج‌های ایرانی از یک میلیون و 600 هزار تومان شروع می‌شود و به یک میلیون و 900 هزار تومان هم می‌رسد که بیشتر این پکیج‌ها برای خانه‌های 60 تا 120 متری مناسب هستند. پکیج‌های خارجی نیز که عمدتا در اختیار برندهای ایتالیایی است با میانگین قیمتی دو میلیون و 700 هزار تومان در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

به گفته تعدادی از فروشندگان بازار رادیاتور و پکیج، اقبال مردم به سوی کالاهای ایرانی در این بازار بیشتر از کالاهای خارجی است و با وجود آنکه پکیج‌ها و رادیاتورهای خارجی از کیفیت بهتری برخوردارند، پکیج‌ها و رادیاتورهای ایرانی با قیمتی پایین‌تر می‌تواند جوابگوی نیاز مردم و خانه‌هایشان باشد.

فروشندگان معتقدند که خدمات پس از فروش بخاری ها، رادیاتور و پکیج های ایرانی دست کمی از همتایان خارجی‌شان ندارد و این یکی از فاکتورهایی است که مصرف کنندگان تمایل بیشتری دارند که برندهای ایرانی که قیمت های پایین تری هم دارند، بخرند. البته به گفته دست‌اندرکاران بازار، به دلیل اینکه بازار مسکن هنوز از رکود خارج نشده، بازار پکیج و رادیوتور هم به تبع آن از رونق زیادی برخوردار نیست.

برچسب ها

رادیاتور شوفاژوسایل گرمایشیپکیج گرمایشیبخاری‌
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا