بافت باارزش ۳۰۰ روستای کشور در حال احیاء است

عصر ساختمان- معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت که بافت باارزش تاریخی و گردشگری ۳۰۰ روستای کشور در حال احیاء است.

جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴:۰۰

بافت باارزش ۳۰۰ روستای کشور در حال احیاء است

به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، بافت باارزش به آن بخش از فضای کالبدی روستایی گفته می شود که دارای ارزش های فرهنگی ، تاریخی و معماری متناسب با شرایط محیطی و فرهنگ منطقه است.

طرح بهسازی بافت باارزش روستایی هم با هدف حفاظت، احیاء و مرمت بافت و کالبد واجد ارزش در رابطه با سکونت و تولید، حفاظت و احیای ارزش‌های فرهنگی، تاریخی، کالبدی – فضایی، معماری و منظر روستایی و معرفی این ارزش‌ها در سطوح ملی و فراملی بویژه در زمینه توسعه گردشگری، ارتقای کمی و کیفی عرصه های زیست و تولید روستایی و فراهم نمودن زمینه توسعه و عمران روستا با توجه به شرایط ، امکانات و محدودیت های موجود در دستور کار قرار دارد.

محمدرضا شاملو عصر پنجشنبه در مراسم افتتاح طرح هادی روستای " بایع کلا " شهرستان نکا در شرق مازندران افزود: اجرای طرح بهسازی و احیای بافت با ارزش ، سبب جذب گردشگران، ماندگاری مردم در روستاها و تثبیت بناهای باارزش روستایی می شود.

وی با اعلام این که احیای بافت باارزش این روستاها از برنامه سوم شروع شد، گفت که همچنین تاکنون طرح هادی برای 38 هزار و 500 روستای بالای 20 خانوار با جمعیت بیش از 19 میلیون و 500 هزار نفر اجرایی شده است.

شاملو افزود: تاکنون برای سه میلیون و 500 هزار واحد مسکونی روستایی هم سند با همکاری سازمان ثبت صادر شده است.

وی کارهای انجام شده از سوی بنیاد مسکن در مازندران را هم ارزشمند توصیف کرد و گفت که پارسال با یکهزار و 500 میلیارد ریال اعتبار ، 500 طرح و پروژه در زمینه بهسازی، عمران و ایمن سازی روستا در مازندران اجرایی شد.

شاملو اعتبارات طرح هادی روستایی مازندران برای سال 98 را حدود یکهزار و 500 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تلاش داریم تا تمامی این اعتبارت تامین و بموقع تخصیص یابد.

برچسب ها

بنیاد مسکنبافت تاریخیمرمت
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا