در جلسه امروز شورای شهر تهران؛

کلیات محاسبه عوارض صدور پروانه مرغوبیت مکانی املاک پایتخت تصویب شد

عصر ساختمان- اعضای شورای شهر تهران با ۱۶ رای موافق کلیات لایحه محاسبه عوارض صدور پروانه ساختمانی مبتنی بر مرغوبیت مکانی املاک پایتخت را به تصویب رساندند.

يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶:۰۰

کلیات محاسبه عوارض صدور پروانه مرغوبیت مکانی املاک پایتخت تصویب شد

به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، بررسی لایحه شهردار تهران درباره نحوه محاسبه و دریافت عوارض صدور پروانه ساختمانی مبتنی بر مرغوبیت مکانی املاک در شهر تهران در دستور کار یکصد و نود و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران قرار گرفت.

در ابتدای بررسی این دستور محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: بخشی از لایحه مربوط به ابهاماتی بود که در گذشته وجود داشت و سعی کردیم آن‌ها را برطرف کنیم و می‌توان گفت بسیاری از این ابهامات در حوزه مصوبات فرایند اجرا بودند که به دنبال شفاف کردن فرایند آن هستیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران تصریح کرد: بخشی از این اقدام‌ها به حوزه پارکینگ و افرادی که می‌خواهند پارکینگ‌های طبقاتی بسازند تسهیلاتی را دریافت کنند مربوط می‌شود.

سالاری بیان کرد: بند‌هایی در مصوبه وجود داشت که در حوزه عوارض اصلاحیه آن ارائه و میزان عوارض تعیین و تکلیف شد.

او ادامه داد: ساختمان‌هایی که بر اثر آتش سوزی و بلایای طبیعی از بین می‌روند در صورت تایید مراجع ذی صلاح با 50 درصد تخصیص عوارض، پروانه آن‌ها صادر می‌شود.

پس از اظهار نظر رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران کلیات لایحه شهرداری تهران درباره نحوه محاسبه و دریافت عوارض صدور پروانه ساختمانی مبتنی بر مرغوبیت مکانی املاک در شهر تهران در صحن شورا به رای گذاشته شد و اعضای این شورا با 16 رای موافق کلیات آن را به تصویب رساندند.

برچسب ها

ساخت و سازمعماریشورای شهر
مطالب مرتبط بیشتر
برگشت به بالا