مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

امسال ساخت و ساز رونق می‌گیرد

عصر ساختمان-معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با اقداماتی همچون طرح اقدام ملی، طرح جهش تولید مسکن و همچنین تسهیلات مناسبی که مجلس تعیین کرده، سال پررونقی در حوزه ساخت و ساز خواهیم داشت.

امسال ساخت و ساز رونق می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا؛ محمود محمودزاده  اظهار کرد: دولت برای کنترل بازار مسکن برنامه‌هایی را به طور همزمان در دستور کار دارد؛ یکی از اقدامات، مالیات بر خانه‌های خالی است. اقدام دیگر تکمیل سریعتر مسکن مهر است که تقریبا تمام شده است. سومی ارایه تسهیلات به واحدهای نیمه تمام خواهد بود که چندین بار اعلام کردیم هرکسی واحد نیمه کاره دارد که به لحاظ کمبود نقدینگی نتوانسته تمام کند ما در قالب طرح اقدام ملی به او تسهیلات می‌دهیم تا پروژه خود را به اتمام برساند.

    وی افزود: از طرف دیگر در قالب طرح اقدام ملی، پروژه‌های متعددی به تعداد بیش از 530 هزار واحد در حال اجرا است.

    محمودزاده خاطرنشان کرد: امسال همچنین مجلس در قانون بودجه اعتبار خوبی برای تسهیلات مسکن تعیین کرده که با همراهی نظام بانکی سال پررونقی در حوزه تولید مسکن خواهد بود. قانون جهش تولید مسکن نیز که مصوب مجلس است و الان در شورای نگبهان قرار دارد ریل‌گذاری لازم را ایجاد می‌کند تا بتوان تولید مسکن را افزایش داد و در حد نیاز سالیانه احداث کرد.

    معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: به طور کلی اقدامات کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت را در وزارتخانه دنبال می‌کنیم. کوتاه مدت، مالیات خانه‌های خالی است. میان‌مدت طرح اقدام ملی و بلندمدت برنامه‌ریزی برای تولید و عرضه مسکن در پنج سال آینده است. در این خصوص به همه استانها اعلام شده تا زمین مناسب برای پنج سال آینده را به منظور ساخت و ساز تامین کنند تا دولتها در آینده مجبور نباشند از صفر شروع کنند.

    وی همچنین درباره آمار خانه‌های خالی گفت: تا زمانی که آمار جدیدی از تعداد خانه‌های خالی نداشته باشیم تعداد 2.6 میلیون واحد مسکونی خالی بر اساس سرشماری سال 1395 ملاک خواهد بود. البته امسال آمار جدید ارایه می‌شود.

    به گفته محمودزاده، کسانی هستند که تعداد زیادی واحد مسکونی دارند و به عنوان سرمایه نگهداری می کنند. اشکالی هم ندارد فقط اصرار دولت بر این است که خالی نباشد. برای حل مساله مسکن باید همه برنامه‌ها همزمان فعال شود نه اینکه صرفا با تولید بخواهیم مساله را حل کنیم؛ زیرا در خوش‌بینانه‌ترین حالت یک تا دو سال زمان می‌برد تا محصول وارد بازار مسکن شود. در این مقطع باید بازار را مدیریت کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار