مدیران خودروعصر اعتبار

واگذاری املاک شهرداری بدون تصویب شورا ممنوع شد

عصر ساختمان- اعضای شورای اسلامی شهر تهران با تصویب لایحه تعیین تکلیف املاک و اموال غیرمنقول واگذارشده شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی شهرداری را مکلف کردند از این پس برای واگذاری املاک خود مصوبه شورای شهر تهران را دریافت کند.

واگذاری املاک شهرداری بدون تصویب شورا ممنوع شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، بهاره آروین در سیصد و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران و در جریان بررسی لایحه تعیین تکلیف املاک و اموال غیرمنقول واگذارشده شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی ضمن پیشنهاد جایگزینی ماده 12 گفت: همانطور که مستحضر هستید سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در دوره‌های قبل با تغییر آیین‌نامه‌ مالی و  معاملاتی خود، املاک شهرداری تهران را بدون تصویب شورا و صرفا با تصمیم هیئت‌مدیره آن سازمان به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار می‌کرد.

    وی ادامه داد: با توجه به اینکه در ماده 12 شهرداری موظف شده است آیین‌نامه اجرایی این مصوبه را ظرف مدت یک ماه تهیه و ابلاغ کند، برای اینکه مشکلات گذشته تکرار نشود پیشنهاد می‌شود متنی جایگزین متن این ماده شود. در این متن جایگزین دو نکته مدنظر قرار گرفته است؛ یکی اینکه شهرداری برای واگذاری‌های بعد از این، آیین‌نامه‌ای تهیه کند اما چون بحث واگذاری حقوق عامه است، آن آیین‌نامه را به تصویب شورا برساند و دیگر اینکه در آیین‌نامه‌ای که شهرداری تهیه می‌کند نباید اختیار شورا برای واگذاری املاک سلب شود.

    به گزارش ایسنا، این پیشنهاد که از سوی بهاره آروین و سید حسن رسولی مطرح شده بود با 18 رای موافق به تصویب رسید.

    همچنین متن ماده یادشده به شرح ذیل است:
    "شهرداری تهران موظف است در خصوص واگذاری‌های جدید پس از تصویب این مصوبه و همچنین تمدید مهلت واگذاری املاک واگذارشده‌ی پیوست این مصوبه، مطابق با آیین‌نامه‌ای عمل نماید که حداکثر ظرف مدت یک ماه پس از تصویب این مصوبه، به تصویب شورای اسلامی شهر تهران می‌رساند. در آیین‌نامه مذکور نمی‌توان حق تصویب واگذاری بهره‌برداری از املاک شهرداری را از شورای اسلامی شهر تهران سلب کرد و در هر صورت، واگذاری املاک باید به تصویب شورای شهر برسد."

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی