مدیران خودروعصر اعتبار

به دستور رئیس‌جمهوری انجام شد

کاهش سود وام ساخت مسکن روستایی به ۵ درصد

عصر ساختمان- در شرایطی که حدود نیمی از روستاهای کشور طی چهار دهه گذشته مقاوم‌سازی شده است، بنا به دستور رییس‌جمهور، سود تسهیلات ساخت مسکن روستایی از ۱۸ به ۵ درصد کاهش یافت.

کاهش سود وام ساخت مسکن روستایی به ۵ درصد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، همزمان با اجرای طرح نهضت ملی مسکن با هدف ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی، به دستور سید ابراهیم رئیسی ـ رییس‌جمهور ـ نرخ سود تسهیلات ساخت مسکن روستایی از  18 درصد به 5 درصد کاهش یافته است.

    این خبر  را اکبر نیکزاد ـ رییس بنیاد مسکن ـ اعلام کرده و گفته است: برای ساخت مسکن روستایی 200 میلیون تومان وام با سود 5 درصد در نظر گرفته شده و این نهضت باید ادامه پیدا کند؛ به گونه‌ای که تا سال 1410 هیچ مسکن غیرمقاوم روستایی در کشور نداشته باشیم.

    مدتی قبل مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن به ایسنا اعلام کرده بود که طبق برنامه تا سال 1405 بالغ بر 70 درصد واحدهای مسکونی مقاوم‌سازی می‌شود.

    بنا به گفته حمیدرضا سهرابی، تا قبل از سال 1384 که طرح نوسازی مسکن روستایی شروع شد تنها 7 درصد واحدها مقاوم بودند. البته 10 سال پیش از آن طرح بهسازی داشتیم اما بیشتر به نوسازی واحدهای آسیب دیده در سوانح پرداخته می‌شد. از سال 1384 به شکل جدی مقاوم‌سازی سالانه حدود 200 هزار واحد کلید خورد که با فراز و فرودها یک میلیون و 853 هزار واحد در این 16 سال نوسازی شده است. در بخش واحدهای آسیب دیده در سوانح نیز 550 هزار واحد بازسازی شد که جمعا با 7 درصد قبلی به حدود 2 میلیون و 800 هزار واحد یعنی تقریبا 50 درصد کل واحدهای روستایی می‌رسد.

    وی خاطرنشان کرد: علاوه بر بحث نوسازی و بهسازی، بنیاد مسکن برنامه‌های مختلفی شامل ساخت 25 هزار واحد برای اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر، احداث 115 هزار واحد در روستاها و حاشیه شهرها، ساخت 70 هزار واحد با پرداخت کمک و تسهیلات از حساب 100 امام (ره)، ساخت 2000 واحد برای ایتام و 6500 واحد برای خانوارهای دومعلولیتی روستایی را در دستور کار دارد.

    از سوی دیگر اکبر نیکزاد ـ رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ـ درخصوص عمران روستایی بیان داشت: طرح هادی جزو اولویت‌ها بوده که سال گذشته اعتبار این طرح 33 میلیارد تومان بود و امسال این اعتبار به سه برابر افزایش یافته است. تهیه طرح هادی را برای 40هزار روستای بالای 20 خانوار کشور در نظر داریم. افق طرح هادی 10 ساله است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار