مدیران خودروعصر اعتبار

برنامه ساخت ۱۸۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در تهران

عصر ساختمان- قرار است در قالب طرح نهضت ملی مسکن ۱۸۰ هزار واحد در تهران ساخته شود که ساخت ۱۰ هزار واحد آن به عهده بنیاد مسکن است.

برنامه ساخت ۱۸۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، سهم استان تهران از طرح چهار میلیون واحدی نهضت ملی مسکن طی چهارسال 620 هزار واحد است که سالیانه 155 هزار واحد ساخته خواهد شد. از 620 هزار واحد مذکور قرار  است 180 هزار واحد در تهران ساخته شود که مسئولیت احداث 10 هزار واحد آن طی تفاهم‌نامه‌ای که اسفندماه سال گذشته بین شهرداری تهران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شد به بنیاد سپرده شده است.

    در این خصوص اکبر نیکزاد ـ رییس بنیاد مسکن گفته است:  از 180 هزار واحد مسکن طرح نهضت ملی که قرار است، در تهران ساخته شود، با هماهنگی‌های صورت گرفته کار ساخت 10 هزار واحد مسکونی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده که سال قبل عملیات اجرایی 3 هزار واحد شروع شده و طی چند ماه آینده نیز عملیات ساخت 7 هزار واحد دیگر نیز آغاز می‌شود.

    اواخر سال گذشته محسن منصوری ـ استاندار تهران اعلام کرد که برای واحدهای طرح نهضت ملی مسکن  در استان تهران حدود 700 هزار نفر ثبت نام کردند که پس از پالایش ریزش داشته و به حدود 200 هزار نفر رسیده است. ممکن است با بررسی‌های بیشتر این تعداد کمتر شود.

    واحدهای نهضت ملی مسکن در استان تهران در شهرهای جدید پرند، هشتگرد، ایوانکی و شهرهای پاکدشت و رباط کریم احداث خواهد شد و ساکنان شهر تهران صرفا مجاز به ثبت نام در این شهرها بودند. از اردیبهشت ماه سال جاری برای کسانی که در ثبت نام نهضت ملی مسکن دچار اشتباهاتی مثل انتخاب شهر شده‌اند امکان ویرایش فراهم شده و تا پایان اردیبهشت این مهلت وجود دارد.

    هم‌چنین درخصوص سابقه مالکیت نیز در ثبت نام‌های جدید تغییراتی صورت گرفته است. پیش از این شرط سابقه مالکیت بیش از 16 سال بود که به پنج سال کاهش یافته است. بر این اساس برخی متقاضیان طرح اقدام ملی که از سال 1398 نام‌نویسی کردند و به دلیل شرط سابقه مالکیت 16 ساله از این طرح کنار گذاشته شدند می‌توانند با توجه به ادغام طرح اقدام ملی با نهضت ملی مسکن و تسهیل شرایط، از این  فرصت استفاده کنند و مجددا به طرح برگردند.

    وام واحدهای نهضت ملی مسکن در تهران 450 میلیون تومان، دیگر کلانشهرها 400 میلیون، مراکز استانها 350 میلیون، سایر مناطق شهری 300 میلیون و روستاها 250 میلیون تومان با نرخ سود حداکثر 18 درصد تعیین شده است. طبق آخرین برآوردها قیمت هر متر مربع واحدهای نهضت ملی مسکن 4.5 میلیون تومان خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو