مدیران خودروعصر اعتبار

بنیاد مسکن اعلام کرد:

اتمام سفت‌کاری خانه‌های زلزله‌زده کوهرنگ تا شهریورماه

عصر ساختمان- مسئولان بنیاد مسکن استان چهارمحال و بختیاری اعلام کرده‌اند که ساخت سازه و سفت کاری واحدهای آسیب دیده از زلزله‌ی مهرماه سال گذشته که بر عهده بنیاد قرار دارد تا پایان شهریورماه امسال به اتمام می رسد و مرحله ظریف‌کاری به عده مالکان است.

اتمام سفت‌کاری خانه‌های زلزله‌زده کوهرنگ تا شهریورماه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از  ایسنا، با گذشت کمتر از هشت ماه از زلزله 5.7 ریشتری شهرستان کوهرنگ از توابع چهارمحال و بختیاری که منجر به تخریب 496 واحد مسکونی شد تا کنون عملیات اجرایی سقف و دیوارچینی حدود 200 واحد به اتمام رسیده، 100 واحد در مرحله دیوارچینی است و مابقی در مرحله اجرای ستون، سقف و دیوارچینی هستند.

    معان بازسازی مسکن بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری ضمن اعلام این خبر گفته است: عملیات اجرای سازه ساختمانهای آسیب دیده از زلزله کوهرنگ تا پایان شهریور امسال به اتمام می رسد. طبق مصوبات فقط ساخت سازه و سفت کاری این واحدها با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان است و هزینه‌های ظریف کاری کاشی سرامیک و داخل ساختمان با خود مالکان است.

    محمدی در خصوص واحدهای مسکونی تعمیری هم گفت: سه هزار و 122 واحد تعمیری هم در مناطق زلزله زده بود که همه 260 میلیارد تومان تسهیلات به مالکان این واحدها پرداخت و تاکنون 70 درصد 130 میلیارد تومان کمک بلاعوض هم پرداخت شده است.

    معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری به وجود حدود 40 واحد احداثی در روستاهای دشوارگذر شهرستان کوهرنگ هم اشاره کرد و گفت: مسیر دسترسی به این روستاها برای حمل مصالح مهیا نیست و به محض آماده شدن جاده دسترسی به این روستاها، مصالح منتقل و عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

    همچنین استاندار چهارمحال و بختیاری در جریان سفر روزهای اخیر خود به مناطق زلزله زده شهرستان کوهرنگ و بخش بازفت گفت: از روز شنبه تسهیلات بانک سپه به متقاضیان پرداخت شود.

    غلامعلی حیدری افزود: مردم همکاری و همراهی خوبی در بازسازی مناطق زلزله‌زده کوهرنگ به کار گرفتند، اما می‌طلبد تا جدی‌تر و منسجم‌تر و با برنامه‌ریزی مشخص بازسازی واحدهای مسکونی آسیب‌دیده تداوم یابد.

    وی با اشاره به کمبود مصالح ساختمانی، خاطرنشان کرد: تولید مصالح به ویژه شن در منطقه افزایش یابد و بنیاد مسکن در تامین آرماتور اقدام کند.

    بنابراین گزارش، زمین‌لرزه 5.7 ریشتری ساعت 06:09 دقیقه صبح دوشنبه 12 مهرماه پارسال مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان حوالی چلگرد را لرزاند. این زمین‌لرزه در 33 کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری و در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داد.

    این زلزله خسارت جانی در پی نداشت، اما 600 میلیارد تومان خسارت به بخش‌های  زیربنایی و کشاورزی چهارمحال و بختیاری وارد کرد.

    چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در فاصله 90 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو