مدیران خودروعصر اعتبار

معاون دادستانی کل کشور:

مردم ساختمان‌های ناایمن را به دادستانی کل گزارش کنند

عصر ساختمان- معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستان کل کشور از آمادگی این معاونت در دریافت گزارش‌های مردمی با هدف شناسایی ساختمان‌ها و مراکز ناایمن کشور خبر داد و گفت: شهروندان با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی دادستانی کل کشور نسبت به معرفی ساختمان‌ها و بناهای فرسوده و ناایمن اقدام کنند.

مردم ساختمان‌های ناایمن را به دادستانی کل گزارش کنند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، غلامعباس ترکی از آمادگی برای در دریافت گزارش‌های مردمی با هدف شناسایی ساختمان‌ها و مراکز ناایمن کشور خبر داد و افزود: با عنایت به وظیفه و تکلیف قانونی دستگاه قضایی مبنی بر صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از قوع جرم، معاونت حقوق عامه دادستانی کل کشور با همکاری دستگاه‌های مسئول، پیگیری و شناسایی ساختمان‌های فاقد ایمنی به‌ویژه اماکن و مراکز عمومی را در دستور کار خود قرار داده است تا با صدور هشدارهای لازم از وقوع هرگونه حادثه احتمالی، پیشگیری شود.

    وی ادامه داد: با توجه به تشکیل جلسات کارشناسی با مدیران و مسئولان این حوزه از جمله سازمان مدیریت بحران کشور، شهرداری و آتش نشانی مقرر شد فهرستی از ساختمان‌های ناایمن در چند سطح بحرانی، پرخطر و کم خطر به این مرجع قضایی گزارش شود تا به قید فوریت و به ترتیب اولویت، پیگیری‌های لازم نسبت به ایمن‌سازی این ساختمان‌ها انجام شود.

    ترکی اظهار کرد: در این راستا شهروندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی دادستانی کل کشور به آدرس www.dadsetani.ir  نسبت به معرفی ساختمان‌ها و بناهای فرسوده و ناایمن اقدام کرده تا در مسیر قانونی، اقدامات و هشدارهای پیشگیرانه صادر و ایمن‌سازی اماکن معرفی شده از طریق دادستان‌های حوزه‌های قضایی در دستور کار قرار گیرد.

    این مقام قضایی گفت: اکنون اقدامات لازم در زمینه ایمن‌سازی ساختمان‌های با وضعیت بحرانی کلانشهر تهران در حال انجام است و تلاش داریم با هماهنگی دستگاه‌های مسئول به بهترین شکل از حقوق هموطنان و همشهریان حمایت کنیم.

    معاون حقوق عامه دادستان کل کشور تصریح کرد: بنای ما در این خصوص صیانت از حقوق عامه است و در صورت احراز هرگونه ترک فعل از سوی مدیران، بدون هیچ گونه اغماضی با مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط وفق مقررات برخورد قانونی لازم انجام می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو