مدیران خودروعصر اعتبار

بیشترین کاهش قیمت مسکن بریتانیا در دوران پسابرگزیت

عصر ساختمان- قیمت مسکن بریتانیا در ماه جولای بیشترین افت خود را پس از رای به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تجربه کرد. با این حال تحلیلگران معتقدند که هنوز برای مشاهده اثرات برگزیت بر بازار مسکن زود است.

بیشترین کاهش قیمت مسکن بریتانیا در دوران پسابرگزیت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از بلومبرگ،‌ در ماه جولای قیمت‌ مسکن با افت یک درصدی مواجه شده که بیشترین کاهش قیمت از ماه فوریه بوده است. ارزش املاک بریتانیا همچنان نسبت به میانگین سه ماهه 1.6 درصد و نسبت به سال گشته 7.8 درصد بیشتر بوده و به طور متوسط 214 هزار و678 پوند گزارش شده است.

    پس از رای مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا در ماه ژوئن، حتی پس از ثبت هزینه‌های استقراضی پایین و تقاضای قوی که باعث تقویت قیمت‌ها در سال‌های اخیر شده، چشم‌انداز بازار املاک بریتانیا نامطمئن است. بانک مرکزی انگلستان روز پنجشنبه نرخ بهره خود را به 0.25 درصد کاهش داد و اعلام کرد معاملات مسکن و تورم قیمت مسکن احتمالا با کاهش بیشتری مواجه شود.

    مارتین الیس،‌اقتصاددان شرکت هالیفاکس اعلام کرد‌:‌ «نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد رشد قیمت مسکن در حال کندشدن است. آمار ماهانه بسیار متغیر است و هنوز زود است که مشخص کرد که نتیجه همه‌پرسی اتحادیه اروپا روی بازار مسکن چه تاثیری خواهد گذاشت.»

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی