مدیران خودروعصر اعتبار

با سرمایه اندک در بلند مدت صاحب خانه شوید

عصر ساختمان- کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق املاک و مستغلات یکی از ابزار‌های محرک اقتصادی و به عنوان یکی از راهکار‌های تنظیم و رونق بازار مسکن، در دستور کار دولت و سیاست‌گذار بخش مسکن قرار گرفته است.

با سرمایه اندک در بلند مدت صاحب خانه شوید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از صداوسیما، ایمان بیگی اظهار کرد: صندوق‌های سرمایه گذاری در املاک و مستغلات، با خرید، مدیریت، فروش و اجاره املاک و همچنین خرید اوراق رهنی و خرید سهام شرکت‌های ساختمانی، امکان کسب عایدی برای سرمایه گذاران صندوق را فراهم می‌آورد.

    بیگی افزود: این صندوق، نوعی صندوق سرمایه‌گذاری است که سرمایه افراد را به منظور سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات جمع‌آوری می‌کند و سهام این صندوق‌ها در بورس مورد معامله قرار می‌گیرد. افراد با خرید سهام این صندوق‌ها عملا مالکیت مجموعه‌ایی از مجتمع‌های مسکونی، مراکز خرید حتی مراکز بهداشتی درمانی را به عهده می‌گیرند.

    این کارشناس بازار سرمایه ابراز داشت: از این نظر صندوق‌های سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات به سرمایه‌گذاران فرصت مشارکت در سود حاصل از سرمایه گذاری در مقیاس وسیع‌تری در بخش املاک و مستغلات را اعطا می‌کند. مقیاسی که عملا سرمایه‌گذاران خرد و حقیقی توانایی سرمایه‌گذاری در آن را نداشتند و حتی اگر منابع آن را در اختیار داشته باشند امکان مدیریت تخصصی برای افراد مقدور نیست.

    بیگی گفت: یکی دیگر از مزایای این صندوق‌ها برای سرمایه‌گذاران که از عمده‌ترین دلایل موفقیت قابل توجه آن‌ها در کشور‌هایی نظیر فرانسه و انگلستان نیز به شمار می‌آید، توزیع درصد بالایی از درآمد‌های حاصل از سرمایه‌گذاری صندوق به صورت نقد در میان سرمایه‌گذاران در فواصل معین زمانی است. از این رو سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها بطور کامل مناسب سرمایه گذارانی است که نیازمند به جریان نقدی ورودی بالا به نسبت حجم سرمایه‌گذاری خود هستند.

    وی ادامه داد: با توجه به قابلیت پذیرش واحد‌های این صندوق‌ها در بورس امکان سرمایه‌گذاری نقدشونده در املاک و مستغلات برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌شود. این امر در اصل راهکاری در راستای رفع معضل نقدشوندگی پایین املاک و مستغلات در اختیار سرمایه‌گذاران در این حوزه قرار خواهد داد.

    این تحلیلگر مسائل اقتصادی در پایان گفت: فراهم کردن امکان سرمایه‌گذاری در دارایی واقعی (در مقابل دارایی مالی مانند سهام)، افزایش منابع تامین مالی پروژه‌های بزرگ ساخت، توسعه و بهسازی و نیز فراهم شدن امکان مدیریت تخصصی در بخش املاک و مستغلات از دیگر کارکرد‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار