مدیران خودروعصر اعتبار

با ۱۰۰۰ تومان ملک بخرید و آن را اجاره دهید!

عصر ساختمان- حسین محمودی اصل، کارشناس بازار سرمایه گفت: سرمایه‌گذاران خردی که توان خرید ملک را ندارند می‌توانند با استفاده از صندوق‌های املاک و مستغلات در بخش مسکن سرمایه‌گذاری کنند و ضمن حفظ ارزش پول در شرایط تورمی، از درآمد حاصل از اجاره املاک بهره‌مند شوند.

با ۱۰۰۰ تومان ملک بخرید و آن را اجاره دهید!
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از سنا؛ 26 مهر ماه بود که پذیره‌نویسی اولین صندوق املاک و مستغلات کشور در بازار سرمایه ایران رقم خورد و سرمایه‌گذاران این امکان را داشتند تا هر واحد این صندوق را به قیمت 1000 تومان خریداری کنند. حال در آستانه بازگشایی معاملات ثانویه این صندوق و بررسی کارکردهای آن به گفت‌گو با کارشناس بازار سرمایه پرداختیم.

    حسین محمودی اصل، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار سنا در رابطه با مزایای صندوق‌های املاک و مستغلات و تاثیر آن بر بازار ملک، اظهار کرد: سرمایه‌گذاران خردی که توان خرید ملک را ندارند می‌توانند با استفاده از این صندوق‌ها در بخش مسکن سرمایه‌گذاری کنند و ضمن حفظ ارزش پول در شرایط تورمی، از درآمد حاصل از اجاره املاک بهره‌مند شوند.

    او افزود: با تقویت، تنوع و گسترش فعالیت صندوق‌های املاک و مستغلات فرآیند خانه‌دار شدن تدریجی مستاجران نیز محقق خواهد شد.

    این کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های املاک و مستغلات به سبب پوشش ریسک سرمایه‌گذاری و کسب درآمد اجاره از املاک، عایدی مناسبی را برای سرمایه‌گذاران این حوزه به دنبال خواهند داشت.

    محمودی اصل گفت: ماده 5 قانون جهش تولید مسکن یک ظرفیتی را برای تقویت صندوق‌های املاک و مستغلات ایجاد کرده است.

    او بیان کرد: با مدیریت مناسب در بخش‌های کلان اقتصاد و تنوع در صندوق‌های املاک و مستغلات می‌توان شاهد کاهش سوداگرای، کاهش خانه‌های خالی، رونق اجاره‌داری حرفه‌ای، کنترل نوسانات قیمت و بهبود روند ساخت و ساز در بازار مسکن و در نهایت ساماندهی بخش مسکن بود.

    این کارشناس بازار سرمایه در پایان بیان کرد: متاسفانه به سبب شرایط اقتصادی و انتظارات تورمی، مسکن تبدیل به یک کالای سرمایه‌ای شده که با بهبود شرایط اقتصاد کلان و استفاده از اهرم‌های مالیاتی و همچنین تقویت صندوق‌های املاک و مستغلات این مسئله به مرور زمان رفع خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی