مدیران خودروعصر اعتبار

لزوم رعایت استانداردها و قوانین بین‌المللی در بلندمرتبه سازی

عصر ساختمان- مدرس راه و شهرسازی مازندران، به موضوع ایمنی و اقدامات پیشگیرانه در مواقع حریق در ساختمان‌های بلند مرتبه اشاره کرد و گفت: رعایت استانداردهای سازمان آتش‌نشانی، مقرارت ملی و سرفصل‌های الزامی آنها در ساختمان‌های بلند مرتبه و همچنین رعایت قوانین بین‌المللی در این زمینه ضروری است.

لزوم رعایت استانداردها و قوانین بین‌المللی در بلندمرتبه سازی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، پرژک محمدپور دیشب در سمینار طراحی و اجرای ساختمان‌های بلند مرتبه که در شهرستان نکا برگزار شد، اظهار کرد: شاهد افزایش جمعیت جامعه شهرنشین و همچنین سیر صعودی قیمت زمین در کشور و تراکم خدمات هستیم این عوامل موجب روی آوردن به ساخت ساختمان‌های بلند مرتبه می‌شود.

    پرژک محمدپور افزود: از مزایای ساختمان‌های بلند مرتبه، صرفه جویی در زمین‌ها است، اما چالش‌هایی مانند عوامل ایمنی در مرحله ساخت و سپس بهره برداری از آن‌را به دنبال دارد که مستلزم رعایت نکات دقیق مهندسی در این مراحل است.

    وی به موضوع ایمنی و اقدامات پیشگیرانه در مواقع حریق در ساختمان‌های بلند مرتبه اشاره کرد و گفت: رعایت استانداردهای سازمان آتش‌نشانی، مقرارت ملی و سرفصل‌های الزامی آنها در ساختمان‌های بلند مرتبه و همچنین رعایت قوانین بین‌المللی در این زمینه ضروری است.

    محمدپور اهداف برگزاری این سمینار و مباحث مطرح شده در آن را یادآور شد و افزود: در شهرهایی که به تازگی اقدام به بلندمرتبه سازی ساختمان‌ها شده است این جلسات به منظور بازخوانی مقررات در طراحی و ساخت و ساز موجب به روز شدن عوامل اجرایی این بخش و کاهش خطرات احتمالی پیش‌رو می‌شود.

    رئیس شورای اسلامی شهر نکا نیز گفت: دو موضوع آموزش صحیح و نبود فاصله بین علم-تکنیک و دانشگاه با مراکز تولیدی، جامعه هدف و بهره‌بردار مسؤول و نظم دهنده اجرای طرح هستند.

    سید اسماعیل میری، تصریح کرد: اگر در حوزه بلندمرتبه سازی، سمینار و کارگاه‌های کاربردی توسط کارشناسان و متخصصان مجرب این حوزه به صورت متوالی برگزار شود، نتیجه آن رعایت و اجرای نکات ویژه مانند نحوه استاندارد طراحی، قوانین و مقررات جدید و به روز رسانی‌های لازم که شامل بلند مرتبه سازان جهت بهره برداری به بهترین نحو است خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار