مدیران خودروعصر اعتبار

تخفیف ۷۰ درصدی افزایش تعرفه قبوض گاز تا پایان سال ۱۴۰۱

عصر ساختمان- سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به همزمانی اعمال تعرفه های جدید گاز برای مشترکان پر مصرف با کاهش دمای هوای در اغلب نقاط کشور، گفت: به منظور کمک به معیشت مردم و با دستور رییس جمهوری، تخفیف ۷۰ درصدی در افزایش تعرفه قبوض گاز تا پایان سال ۱۴۰۱ اعمال خواهد شد.

تخفیف ۷۰ درصدی افزایش تعرفه قبوض گاز تا پایان سال ۱۴۰۱
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا؛ مسلم رحمانی با بیان اینکه در سال 1401 بر اساس بند م تبصره قانون بودجه وزارت نفت موظف بود تا الگوی مصرف گاز را با همکاری برخی دستگاه های دیگر مانند وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه اصلاح کند، افزود: بر اساس بند ک تبصره 15 قرار بر این است که مشترکینی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند، گازبهایشان رایگان شود.

    وی ادامه داد: محل تامین اعتبار آن از محل افزایش تعرفه مشترکین پرمصرف و بدمصرف خواهد بود.
    رحمانی با اشاره به اینکه در آذرماه دولت مصوبه ای را ابلاغ کرد که 3 پله اول مصرف گاز که متعارف هستند، بدون تغییر تعرفه بودند، تاکید کرد: پله های چهارم تا ششم 30 درصد افزایش تعرفه نسبت به سال گذشته داشتند و پله های هفتم تا دهم 50 درصد افزایش تعرفه را داشتند.
    وی با تاکید بر اینکه مشترکان حاضر در پله های چهارم تا دهم مشترکان پر مصرف هستند، گفت: پله یازدهم و دوازدهم مشترکان بسیار پرمصرف و بدمصرف هستند. تعرفه گاز در پله یازدهم مبلغ ثابت 5 هزار تومان و در پله دوازدهم 6 هزار تومان تعیین شده است.
    سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به هشدارهایی به مشترکان از سوی رسانه ها و مسئولان در خصوص رعایت الگوی مصرف برای دوری از قبوض نجومی گاز، افزود: مصوبه افزایش تعرفه گاز از 16 آذر اجرایی شد که همزمان با موج سرمای شدید در کشور بود.
    وی ادامه داد: هم از نظد افت دما نسبت به سال های گذشته بی سابقه بود و هم گسترگی بالایی داشت و 26 مرکز استان به صورت همزمان دمای زیر صفر را تجربه کردند.
    رحمانی تاکید کرد: به دلیل ماندگاری و سرمای بی سابقه مصارف برخی مشترکان خانگی در شهرها و روستاها بیشتر شد و رعایت لازم صورت نگرفت. از همین رو برخی قبوضی که اکنون بر اساس تعرفه های جدید صادر شد، بیشتر از انتظار آنها بود.
    وی تصریح کرد: بر اساس قبض های توزیعی حدود 60 درصد مردم در 3 پله اول هستند و تنها 1.6 مشترکان در پله های یازدهم و دوازدهم قراردارند که قبض های میلیون دریافت کرده اند.
    سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: با توجه به سرما رییس جمهوری تاکید کرد که برای کمک به شرایط اقتصادی مردم، تا پایان سال 70 درصد تخفیف برای افزایش تعرفه های جدید گاز اعمال شود.
    وی افزود: این مصوبه البته به قوت خود باقی است و از ابتدای سال 1401 تعرفه ها تغییر نمی کند اما در این 3 ماه سرد سال این تخفیف اعمال می شود.
    به گفته رحمانی، هفته آینده تعدیل قبوض اجرایی می شود و قبوض جدید بر اساس تخفیف 70 درصدی اعمال خواهد شد.
    وی گفت: اگر مشترکی قبض گاز خود را بدون اعمال این تخفیف ها پرداخت کرده باشد، در قبوض بعدی گاز بستانکار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار