مدیران خودروعصر اعتبار

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام‌کرد:

تحویل اسکلت‌های پیش‌ساخته به زلزله زدگان خوی

عصر ساختمان- رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه زلزله ۵.۹ ریشتری خوی در مجموع به ۹ هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی آسیب وارد کرد، از اتمام آواربرداری واحدها تا پیش از پایان سال جاری و تحویل مصالح و اسکلت‌های پیش‌ساخته خبر داد.

تحویل اسکلت‌های پیش‌ساخته به زلزله زدگان خوی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، «اکبرنیکزاد» از پایان برآوردها و ارزیابی‌های میزان خسارت‌های ناشی از زلزله به واحدهای مسکونی روستایی و شهری خبر داد و گفت: بر اساس برآوردها در زلزله 5.9 خوی که هشتم بهمن ماه سال جاری رخ داد، یک‌هزار و 750 واحد مسکونی تخریب شد که نیاز به بازسازی دارند و هفت‌هزار و 500 واحد دیگر نیز دچار آسیب شد که نیازمند تعمیرات است.

    وی با با بیان اینکه بنیاد مسکن پیشنهادهای خود را درباره میزان تسهیلات کم‌بهره و بلاعوض در مناطق زلزله زده ارائه کرده است، افزود: دولت درباره میزان تسهیلات و وام بلاعوض در هفته جاری تصمیم‌گیری کرده است و نتیجه به اطلاع هموطنان می‌رسد.

    نیکزاد با اشاره به فعالیت های نجام شده توسط این بنیاد در همان ساعت اولیه وقوع زلزله، خاطرنشان‌کرد: برای موضوع آواربرداری، آمارگیری و تشکیل پرونده بازسازی‌ها، ماشین‌آلات و نیروهای بنیاد مسکن از چهار استان آذربایجان‌شرقی، زنجان، کردستان و اردبیل از همان ساعت‌های اولیه به مناطق زلزله‌زده گسیل شدند و آواربرداری، آمارگیری، تکمیل پرونده و شروع عملیات اجرایی آغاز شد.

    وی با تاکید بر اینکه مسوولان و مردم محلی همکاری مناسبی دارند، از اتمام آواربرداری‌ها تا قبل از اتمام سال جاری خبر داد و گفت: بنیاد مسکن کار آواربرداری و ساخت واحدهایی که آواربرداری آنها به اتمام رسیده را از منابع داخلی بنیاد انجام می‌دهد تا پس از مصوبه دولت، تخصیص‌ها به بنیاد مسکن برسد.

    تحویل مصالح ساختمانی، میلگرد و اسکلت به منازل آواربرداری شده

    رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: تعدادی از واحدهای مسکونی زلزله زده هستند که عملیات آواربرداری آنها به اتمام رسیده و پروانه با کمک دهیاران در حال صدور است که از امروز، مصالح ساختمانی، میلگرد، اسکلت و پیچ و مهره به واحدهایی که نیاز به بازسازی دارند و آواربرداری آنها به اتمام رسیده تحویل می‌شود.

    به گزارش ایرنا، زلزله خوی هشتم بهمن ماه امسال در عمق هفت کیلومتری زمین و در 6 کیلومتری خوی رخ داد که خسارت‌های مالی و جانی بر جای گذاشت. هم اکنون ارزیابی‌ها و امداد رسانی به زلزله‌زدگان در حال انجام است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو