مدیران خودروعصر اعتبار

ساخت ۱۴۰ هزار مسکن برای ایثارگران در کشور

عصر ساختمان- معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از ساخت ۱۴۰ هزار مسکن برای ایثارگران خبر داد و گفت: ۴ هزار و ۴۰۰ ایثارگر گیلانی صاحب خانه می‌شوند.

ساخت ۱۴۰ هزار مسکن برای ایثارگران در کشور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرآنلاین، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی شامگاه چهارشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از مطالبات و معوقات ایثارگران و جانبازان پرداخت شده و یا در حال پرداخت است.

    وی با اشاره به تأخیر یک دهه‌ای در پرداخت هدیه ازدواج ویژه ایثارگران و جانبازان، افزود: با برنامه ریزی که از سوی سازمان برنامه و بودجه صورت گرفته در تلاش هستیم بخش وسیعی از این مطالبات را تا سال آتی پرداخت کنیم.

    معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه وضعیت اقتصادی و معیشتی خانواده‌های ایثارگر پایش شده است، گفت: برنامه ارتقای معیشت برای سه دهک اول طراحی شده و در صدد هستیم عدالت اجتماعی را در این بخش برقرار کنیم.

    قاصی زاده هاشمی از ارائه خدمات پایه به 10 هزار نفر ایثارگر در سه دهک اول خبر داد و اضافه کرد: با توجه به برنامه زمان سنجی صورت گرفته ارائه خدمات پایه برای 20 هزار نفر دیگر در دستور کار قرار دارد.

    وی از افزایش مستمری جانبازان در سال آینده خبر داد و افزود: افزایش مستمری برای جانبازان بالای 25 درصد 6 میلیون و زیر 20 درصد و سایر گروه‌های ایثارگری 5 میلیون تومان پیش بینی شده است.

    تبدیل وضعیت 2353 ایثارگر گیلانی

    رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تبدیل وضعیت 2 هزار و 253 ایثارگر در گیلان، بیان کرد: در گیلان 1467 نفر از ایثارگران تبدیل وضعیت شدند و 786 نفر دیگر در نوبت قرار دارند.

    قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه 200 میلیارد تومان سهمیه اشتغال ایثارگری گیلان بوده است، گفت: از این اعتبار تاکنون 114 میلیارد تومان پرداخت شده است که با تخصیص کامل سهمیه مورد نظر، قدم بزرگی در بخش اشتغال ایثارگران برداشته می‌شود.

    وی با اشاره به برپایی نمایشگاه توانمندی‌های مؤسسات وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران، افزود: نگاه حمایتی به این مؤسسات در راستای تقویت اشتغال و تولید در دستور کار قرار دارد.

     رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون رئیس جمهور از فعالیت هزار استارت آپ ایثارگری در کشور خبر داد و اضافه کرد: ساماندهی، انسجام بخشی و حمایت از استارت آپ های ایثارگری با برپایی نمایشگاه‌های مختلف مورد تاکید است.

    قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه املاک بنیاد شهید به شهرک‌های مسکونی ایثارگران تبدیل می‌شود، گفت: در برخی استان‌های تهران، البرز، خراسان رضوی، مرکزی و اصفهان ساماندهی املاک بنیاد شهید برای ساخت مسکن ایثارگری شروع شده است.

    وی از ساخت 140 هزار مسکن برای ایثارگران خبر داد و افزود: 70 هزار مسکن از محل املاک بنیاد شهید ساخته می‌شود و 70 هزار مسکن دیگر بر اساس تفاهم نامه با بنیاد مسکن و راه شهرسازی کارسازی خواهد شد.

    4400 ایثارگر گیلانی صاحبخانه می‌شوند

    رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه 703 ایثارگر گیلانی در اولویت نخست واگذاری مسکن قرار دارند، گفت: 3 هزار و 745 نفر در اولویت بعدی واگذاری مسکن در استان گیلان قرار دارند که مجموعاً 4 هزار و 400 نفر از ایثارگران گیلانی صاحب خانه می‌شوند.

    قاضی زاده هاشمی با اشاره به برخورداری از مجتمع توانبخشی، رفاهی و ورزشی ویژه ایثارگران در کشور، بیان کرد: برای ارتقای کیفیت خدمات، مجموعه ملی شهرک سلامت در استان گیلان احداث می‌شود.

    وی با بیان اینکه همه ایثارگران تحت پوشش بیمه تکمیلی درمانی هستند، افزود: بر اساس این مقوله تمام هزینه‌های در مانی قانونمند ایثارگران توسط بیمه پرداخت می‌شود.

    معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از الکترونیکی شدن ارائه خدمات این نهاد برای ایثارگران و جامعه هدف خبر داد و اضافه کرد: 105 خدمت قابل ارائه در بنیاد شهید و امور ایثارگران به صورت الکترونیکی و هوشمند صورت می‌گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار