مدیران خودروعصر اعتبار

ارزان سازی واحدهای مسکونی در روستاها از طریق ویلایی سازی

عصر ساختمان- معاون شهری بنیاد مسکن گفت: در روستاها بسیاری از واحدهای مسکونی به شکل ویلایی سازی ساخته می شود که علاوه بر رفاه متقاضیان زمینه ساز ارزانی باشد.

ارزان سازی واحدهای مسکونی در روستاها از طریق ویلایی سازی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ ساخت و اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن یکی از مهم ترین پروژه های اقتصادی کشور است که اکنون بخش زیادی از ساخت این واحدها بر عهده بنیاد مسکن است که طبق ارزیابی های انجام شده از  ابتدای اجرای طرح تاکنون طبق تکلیف قانونی، احداث واحدهای مسکونی طرح را در شهرهای تحت مسوولیت و همچنین در روستاها برعهده گرفت.

    بر اساس تعهداتی که بنیاد مسکن برعهده گرفته است، مقرر شده تا در دولت سیزدهم یک میلیون و 600 هزار واحد مسکونی نهضت ملی در شهرها و روستاها توسط این بنیاد مسکن احداث و شود که نیمی از آنها در شهرها و نیم دیگر در روستاها اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

    حمید رضا سهرابی گفت: بنیاد مسکن با توجه به تامین زمین مورد نیاز در شهرهای زیر 25 هزار نفر و روستایی ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن را آغاز کرده که خوشبختانه روند پیشرفت فیزیکی این واحدها بسیار خوب است و در صورت همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات شاهد روند و افزایش سرعت بیشتر واحدها هم خواهیم بود.

    به گفته معاون مسکن شهری بنیاد مسکن، بخش زیادی از واحدهای نهضت ملی مسکن در داخل روستاها و شهر‌های کوچک است و با توجه به تامین اراضی در این  شهرها  ساخت واحدها به شکل ویلایی و یک طبقه است که در این زمینه طبق ارزیابی های انجام شده هزینه ساخت بسیار کمتر شده است.

    او افزود: ساخت و اجرای پروژه ها در بسیاری از مناطق بنا به درخواست متقاضیان ویلایی و حیاط دار است و پروژه های هم که خود متقاضیان  در قالب تعاونی می سازند هم ویلایی است.

    سهرابی در ادامه به واحدهای مسکن مهر هم  اشاره کرد  و گفت: از مجموع 340 هزار واحد مسکن مهر که در شهرهای زیر 25 هزار نفر باقی مانده خوشبختانه 330 هزار واحد از این تعداد به متقاضیان تحویل داده شده است.

    به گفته معاون مسکن شهری بنیاد مسکن، 10 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر باقی مانده است که با مشکلات بسیار زیادی از جمله بحث های حقوقی و قضایی روبرو هستند .

    او می‌گوید: حدود 3 تا 4 هزار واحد از این تعداد با مشکلات تعاونی ها و مشکلات زمین و معارض زمین بین  اعضا روبرو هستند که بنیاد مسکن پیگیر حل مشکلات این اعضا است.

    سهرابی تاکید کرد: 2 هزار واحد به دلیل عدم جانمایی درست و شرایط موجود  متقاضی نداشتند که توسط بنیاد مسکن در حال تعیین و تکلیف شدن هستند.

    معادن مسکن شهری بنیاد مسکن گفت: 2هزار واحد مسکن مهر هم  که تسهیلات  آنها به اتمام رسید، ولی به دلیل شرایط تورمی  امکان پیشرفت این واحدها وجود نداشت و پیشرفت فیزیکی این واحدها به زیر 30 درصد رسید که طبق برنامه ریزی صورت گرفته این واحدها در قالب نهضت ملی مسکن تکمیل شده  و با پرداخت وام‌ نهضت ملی مسکن  سرعت اجرای این واحدها افزایش می یابد‌.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار