مدیران خودروعصر اعتبار

تدوین حریم گسلی ۹ شهر

عصر ساختمان- سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه تدوین حریم گسلی ۹ شهر در دست تهیه است، گفت: این مرکز با هدف کاهش مخاطرات ناشی از زلزله، تدوین حریم گسل‌ها را در دستور کار قرار داده که به همین منظور تاکنون تدوین حریم گسلی ۹ شهر انجام و ۲۲ شهر دیگر نیز اجرایی می‌شود.

تدوین حریم گسلی ۹ شهر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، محمد مهدی حیدری روز سه‌شنبه در آیین افتتاحیه دومین کنفرانس بین‌المللی «بهبود تاب‌آوری بیمارستان‌ها و مراکز حیاتی» با اشاره به اقدامات مشترک مرکز تحقیقات با دفتر اسکان بشر ملل متحد در تهران، اظهار داشت: توسعه پایدار در ابنیه فنی بویژه در بیمارستان‌ها با هدف خدمات‌رسانی در مواقع بحرانی از جمله زلزله از مهم‌ترین اهداف این همکاری مشترک است.

    وی با بیان اینکه با همکاری مراکز دانشگاهی، مطالعات کاهش خسارات مخاطرات طبیعی را نیز در دستور کار قرار دادیم، گفت: هدف این است که در قالب این همکاری مشترک و با استفاده از نظر صاحبنظران و متخصصان در موضوع تاب آوری ساختمان‌ها به خصوص ساختمان‌های عمومی، برنامه‌هایی تدوین شود.

    حیدری با اشاره به اینکه اجرای این طرح‌ها برای بالا بردن تاب‌آوری ساختمان‌ها زمان و توان زیادی می‌طلبد، بیان داشت: به همین منظور بنا داریم با اولویت بندی و بر اساس اهمیت ساختمان‌ها، این کار را با همکاری سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی به سرانجام برسانیم.

    سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به تشکیل کارگروهی پس از حادثه متروپل متشکل از وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و کشور با هدف ارزیابی ایمنی ذیل بند ض ماده 14 قانون مدیریت بحران گفت: یکی از مخاطرات جدی در کشور موضوع فرونشست است که با هدف کاهش مخاطرات ناشی از این بحران، مرکز مطالعات خود را با همکاری مدیریت بحران شهر تهران در حال انجام و دستورالعملی نیز به همین منظور در دست تدوین قرار دارد.

    حیدری با بیان اینکه کمیته ملی فرونشست کشور نیز با همکاری مرکز تحقیقات و سازمان مدیریت بحران تشکیل می شود، تصریح کرد: با تشکیل این کمیته با همراهی نخبگان دانشگاهی و مشاوران، ضوابط ساخت و ساز در پهنه فرونشست تعیین خواهد شد.

    وی در ادامه به همکاری مرکز تحقیقات مسکن، راه و شهرسازی با دفتر اسکان بشر ملل متحد در خصوص ارتقای تاب آوری بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در کشور اشاره کرد و گفت: این همکاری در قالب طرح بهتاب یک که در آن به دنبال تدوین دستورالعمل بهسازی لرزه‌ای ساختمان‌های مهم بودیم و بهتاب 2 که دستورالعمل‌های تدوین شده به شکل پایلوت در برخی از مراکز آموزشی و بیمارستانی اجرایی خواهد شد، بوده است.

    حیدری مقاوم‌سازی بیمارستان آیت الله طبرسی را در قالب پروژه بهتاب 2 از مهم‌ترین اقدامات مشترک در قالب این طرح عنوان کرد و افزود: همچنین 10 بیمارستان دیگر در سطح کشور در قالب پروژه بهتاب اجرایی خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو