مدیران خودروعصر اعتبار

کمبود زمین، مهمترین چالش‌ در طرح مسکن ملی خوزستان

عصر ساختمان- معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از حل مشکل تامین زمین طرح نهضت مسکن ملی در استان تا نیمه اول امسال خبر داد و گفت: کمبود زمین مهمترین چالش‌ در بحث مسکن ملی خوزستان است.

کمبود زمین، مهمترین چالش‌ در طرح مسکن ملی خوزستان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، پیمان رحمتی اظهار کرد: کمبود زمین از مهمترین چالش‌ های اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در بحث مسکن ملی است و در این زمینه تلاش خواهیم کرد تا مساله زمین را در استان حل کنیم.

    وی افزود: زمین‌ های تخصیص یافته برای اجرای این طرح تاکنون فقط برای ساخت 26 هزار واحد است که به متقاضیان داده شد و اکنون با کسری زمین مواجه هستیم.

    معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه برای متقاضیان جدید مشکل تامین زمین وجود دارد، گفت: برخی از زمین ‌های اختصاص داده شده باید تغییر کاربری داده شوند. به این شکل که ابتدا زمین باید به مالکیت دولت دربیاید و پس از آن تغییر کاربری زمین خارج از استان و توسط شورای عالی شهرسازی تایید شود.

    تلاش برای حل مشکل تامین زمین تا نیمه اول امسال

    رحمتی ادامه داد: برای مثال یکی از مشکلات عمده در شهر اهواز برای تغییر کاربری زمین ‌ها وجود حریم نفت و آب و فاضلاب است و باید برای این مساله راهکاری در نظر گرفته شود. بسیاری از سایت ‌های مسکن در اهواز در حریم نفت است که باید برای آن فکری اندیشیده شود.

    وی افزود: در غرب اهواز زمین ‌ها به ارتش تعلق دارد هر چند ارتش همکاری ‌هایی کرده است تا زمین‌ ها را به صورت تلفیقی در اختیار اداره کل راه و شهرسازی بگذارد.

    رحمتی در پایان خاطرنشان کرد: با همکاری و هماهنگی های انجام شده تلاش خواهیم کرد تا در نیمه نخست سال جاری مشکل تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن را در خوزستان مرتفع کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی