مدیران خودروعصر اعتبار

مرکز آمار ایران؛

۱۹درصد پروانه‌های ساختمانی صادرشده از سوی شهرداری ها افزایش یافت

عصر ساختمان- پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری تهران واحدهای مسکونی پیش‌بینی شده ۱۹ درصد افزایش یافت.

۱۹درصد پروانه‌های ساختمانی صادرشده از سوی شهرداری ها افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری تهران واحدهای مسکونی پیش‌بینی شده 19 درصد افزایش یافت. همچنین این آمار در شهرداری‌های کل کشور حاکی از افزایش 23.2 درصدی در پاییز ١٤۰١ نسبت به پاییز ١٤۰۰ بوده است.

    الف- شهر تهران

        در پاییز سال ١٤۰١، تعداد ١١٢٦١ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری تهران، پیش‌بینی شده است که نسبت به فصل گذشته ١٢, ٢ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ١٩.۰ درصد افزایش داشته است.‏ متوسط تعداد واحد مسکونی برای هر یک از این پروانه‌های احداث ساختمان ٧.٢ واحد بوده است.
        تعداد ١٥٦١ پروانه‌ی احداث ساختمان توسط شهرداری تهران در پاییز ١٤۰١ صادرشده است که نسبت به فصل گذشته 1.7 درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ٣۰.٣ درصد افزایش داشته است.
        مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های احداث ساختمان صادرشده از سوی شهرداری تهران در پاییز ١٤۰١ بالغ بر ١٩٨١ هزار مترمربع بوده است که نسبت به فصل گذشته 12.3 درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ٥.٩ درصد افزایش داشته است. متوسط مساحت زیربنای این دسته از پروانه‌ها در دوره‌ی مورد بررسی ١٢٦٩ مترمربع بوده است.

    ب- کل نقاط شهری کشور

        در پاییز سال ١٤۰١، تعداد ١۰١٨٧٨ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌های کشور پیش‌بینی شده است که نسبت به فصل گذشته 4.1 درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ٢٣.٢ درصد افزایش داشته است.‏ متوسط تعداد واحد مسکونی در هر پروانه‌ی احداث ساختمان ٣.٣ واحد بوده است‌.

        تعداد ٣۰٦٢٦ پروانه‌ی احداث ساختمان توسط شهرداری‌های کشور در پاییز ١٤۰١ صادرشده است که نسبت به فصل گذشته 0.9 درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ١٦.۰ درصد افزایش داشته است.
        مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان در پاییز ١٤۰١ حدود ١٨٢٢٣ هزار مترمربع بوده است که نسبت به فصل گذشته 0.1 درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ١٥.۰ درصد افزایش داشته است. متوسط مساحت زیربنا در این پروانه‌ها ٥٩٥ مترمربع بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو