مدیران خودروعصر اعتبار

رکوردشکنی تهرانی‌ها در مصرف آب

عصر ساختمان- هم‌اکنون در تهران بیش از ۵۰ هزار لیتر در ثانیه آب مصرف می‌شود که این نسبت به مدت مشابه در سال قبل نزدیک به ۴۰۰۰ لیتر افزایش پیدا کرده است.

رکوردشکنی تهرانی‌ها در مصرف آب
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، خشکسالی‌های پیاپی چند سال اخیر سبب شده تا نزدیک به 50 میلیون مترمکعب در سدهای تأمین‌کننده آب تهران کمبود داشته باشیم که نیاز است تهرانی‌ها نسبت به مدیریت مصرف همکاری کنند.

    آنطور که حسام خسروی دشت پاگردی، معاون بهره‌برداری آبفای استان تهران گفته خشکسالی‌های پیاپی چند سال اخیر سبب شده تا نزدیک به 50 میلیون مترمکعب در سدهای تأمین‌کننده آب تهران کمبود داشته باشیم که نیاز است تهرانی‌ها نسبت به مدیریت مصرف همکاری کنند. با صرفه‌جویی در مصرف آب به میزان 10 درصد می‌توانیم تابستانی بی‌دغدغه با کمک مردم داشته باشیم.

    خسروی راه‌های کاهش مصرف آب را بهینه مصرف‌کردن دانست و بیان کرد: بهینه مصرف‌کردن هم هیچ آسیبی به زندگی نرمال نمی‌زند. هنگام شست‌وشو مراقب آب باشیم، همچنین نسبت به کنترل آب‌ریزی کولرها و سرریز تانکرها و استفاده‌نکردن از آب شرب برای شست‌وشوی غیرضرور جدی باشیم؛ زیرا این می‌تواند کمک‌کننده باشد.

    معاون بهره‌برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان تهران در گفت‌وگویی تلویزیونی در باره آخرین وضعیت سد کرج هم، گفت: تلاش‌های مجموعه وزارت نیرو در روزهای گذشته و جهادی که انجام شده توانستیم شرایط را نرمال کنیم و الان هیچ مشکلی نداریم و مخازن پر هستند.

    روند افزایشی مصرف آب و افزایش دمای هوا در روزهای اخیر، ضرورت مدیریت مصرف آب در پایتخت را دوچندان می‌کند، از این رو در ابتدای شروع فصل گرما به شهروندان توصیه می‌شود با انجام برخی اقدامات ساده هم‌چون انجام سرویس‌های دوره‌ای و بررسی اتصالات کولرهای آبی بازدهی کولرها را افزایش و مصرف آب آنها را کاهش دهند.

    هم‌چنین توصیه می‌شود با انجام مراقبت و بررسی‌های فنی اتصالات و لوله‌های آب ساختمان، هدررفت‌های پنهان و آشکار سیستم‌های لوله‌کشی را شناسایی و ترمیم و از هدررفت آب پیش‌گیری کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو