مدیران خودروعصر اعتبار

همکاری بانک‌ها کلید اصلی سرعت بخشیدن به اجرای طرح نهضت ملی مسکن

عصر ساختمان- یکی از اصلی ترین راهکارها در سرعت بخشیدن به اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن، پرداخت تسهیلات است که به گفته مسئولان حوزه مسکن باید همکاری بانک‌ها در این زمینه پررنگ‌تر شود.

همکاری بانک‌ها کلید اصلی سرعت بخشیدن به اجرای طرح نهضت ملی مسکن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران،  ارائه تسهیلات، بخش عمده ای از اجرای طرح نهضت ملی مسکن را به خود تخصیص داده و این اهمیت تا به آنجاست که در ماده یک قانون جهش تولید مسکن بر تامین منابع مالی این طرح تاکید شده است.

    بر مبنای قانون جهش تولید مسکن، بانک ها مکلف شدند تا 20 درصد از تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص دهند که در اجرای این مهم از نظر صاحبنظران این بخش، بانک مسکن به عنوان بانک تخصصی بخش مسکن عملکرد مناسبی را به ویژه در تسهیلات دهی طرح نهضت ملی مسکن ایفا کرده است.

    همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات مسکن از ماه گذشته تقویت شده است
    پیش از این برخی از بانک ها در پرداخت تسهیلات نهضت ملی همکاری چندانی نداشتند اما با تذکر جدی رئیس جمهور به بانک ها، همکاری آنها بهتر شده است. در این خصوص نوروزی سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران اعلام کرد: همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات از یک ماه گذشته تقویت شده است به طوری که به جز بانک مسکن سایر بانک ها هم از جمله بانک ملت و بانک ملی در پرداخت تسهیلات همکاری لازم را داشته اند.

    او ادامه داد: همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات به ویژه تسهیلات نهضت ملی مسکن، زمینه ساز تسریع در روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن می شود.

    بر اساس این گزارش، به رغم تلاش‌های بانک مسکن در ارائه تسهیلات نهضت ملی به ویژه در پروژه‌های نهضت ملی در بخش انبوه سازی در شهرها اما به گفته مسئولان، عملکرد آن بانک و برخی از بانک ها در پرداخت تسهیلات‌ مسکن روستایی که بخشی از وظایف دولت است مناسب نبوده است.

    تسهیلات 200 میلیون تومانی مسکن روستایی با تاخیر به دست متقاضیان رسید
    یکی از مهم ترین تسهیلاتی که در حوزه ساخت پرداخت می شود، وام ساخت مسکن روستایی است که در همین رابطه مجید جودی معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفته است: تسهیلات 200 میلیون تومانی مسکن روستایی با تاخیر به دست متقاضیان رسید و انتظار می رفت تا برای تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن همکاری بانک‌ها بیش از گذشته باشد تا به تعداد واحد مسکونی روستایی که در تعهد بنیاد مسکن برای دولت سیزدهم است دست یابیم.

    او ادامه داد: درعین حال، همکاری بانک‌های رفاه، ملت، ملی، صادرات، سپه، تجارت و دیگر بانک‌ها در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن مناسب ارزیابی شده است.

    معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تنها بانکی را که در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی تعلل می کند بانک مسکن عنوان کرد و گفت: اگرچه بانک مسکن در پرداخت تسهیلات  نهضت ملی در شهرها همکاری مناسبی داشته است اما آن بانک متاسفانه در پرداخت تسهیلات مسکن در بخش روستایی همکاری کمی دارد.

    جودی تصریح کرد: انتظار می رود تا همکاری تمامی بانک‌ها برای تسهیلات دهی سرعت بیشتری پیدا کند تا بتوانیم در پایان دولت سیزدهم به رقمی که تعهد بنیاد است به ویژه  در مناطق روستایی که مشارکت مردم برای ساخت واحدها مناسب است دست یابیم.

    همچینن عسکری سرپرست بانک مسکن اخیرا در خصوص پرداخت  تسهیلات برای ساخت واحدهای مسکونی در روستاها اعلام کرد: یک‌هزار و465 میلیارد تومان تسهیلات مسکن روستایی طی سال گذشته به 10 هزار و 821 واحد مسکونی روستایی پرداخت شد.

    با توجه به اینکه طبق گفته مسئولان بنیاد مسکن در مناطق روستایی 285 هزار واحد مسکونی روستایی وارد مرحله ساخت شده اند به نظر می رسد باید نقش بانک ها در تسهیلات دهی تقویت شود.

    جودی همچنین در خصوص افزایش میزان تسهیلات مسکن روستایی تاکید کرد: تسهیلات مسکن روستایی 200 میلیون تومان است که به همان روال مصوب با معرفی بنیاد مسکن به بانک ها، مالکان به بانک ها معرفی شده است.

    براساس این گزارش پرداخت تسهیلات و همکاری بانک ها در پروژه‌های نهضت ملی مسکن و همچنین مسکن روستایی یکی از اولویت های اصلی در اجرای طرح جهش تولید مسکن است چراکه تازمانی که منابع مالی به پروژه‌ها تزریق نشود شاهد پیشرفت در این پروژه‌ها نخواهیم بود بنابراین یکی از کلیدهای اصلی در افزایش سرعت ساخت مسکن پرداخت به موقع تسهیلات است‌‌.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو