مدیران خودروعصر اعتبار

قبوض گاز بدون تخفیف برای مشترکان پرمصرف

عصر ساختمان- مشترکانی که تا ۱۰ درصد مصرف خود را کاهش دهند به ازای هر مترمکعب مصرف پنج برابر هزینه فرآورش گاز به‌عنوان پاداش برای مشترکان خانگی تا حداکثر ۱۰ درصد لحاظ خواهد شد.

قبوض گاز بدون تخفیف برای مشترکان پرمصرف
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از صداوسیما، مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، در آیین امضای تفاهم‌نامه طرح افزایش استحصال گاز اتان 9 پالایشگاه مجتمع گازی پارس جنوبی گفت: آیین‌نامه اجرایی جزء 1 بند «ز» و بند «ل» تبصره 15 قانون بودجه سال 1402 در 21 خردادماه از سوی دولت ابلاغ شد که بر اساس این آیین‌نامه از نظر تعرفه نسبت به سال 1401 در هیچ پلکانی از مصرف تغییری ایجاد نشده و تعرفه‌ها همان تعرفه‌های سال 1401 است، اما از نظر الگوی مصرف 12 پلکان مصرفی که در پنج اقلیم تعریف شده بود از 75 مترمکعب به 100 مترمکعب تغییر کرده است و در نشست‌هایی که با نمایندگان کمیسیون انرژی داشتیم و بررسی مصارفی که در سال‌های گذشته اتفاق افتاده بود، 70 درصد مصارف در سه پلکان اول م ارزیابی و بعد از آن الگو‌های مصرف متوسط، پرمصرف و بسیار پرمصرف تعریف شد.

    مسلم رحمانی افزود: 21 خردادماه از طرف دولت آیین‌نامه اجرایی این دو بند ابلاغ شد که بر اساس آن از نظر تعرفه نسبت به سال 1401 در هیچ پلکانی تغییر ایجاد نشده است. تعرفه‌ها همان تعرفه‌های سال 1401 است، 12 پلکان مصرف که در پنج اقلیم تعریف شد از 75 به 100 مترمکعب افزایش یافت و با توجه به جلساتی که با نمایندگان کمیسیون انرژی داشتیم و بر اساس مصارف سال‌های گذشته که در سال 1400 و 1401 اتفاق افتاد این موضوع تبیین شد.

    مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه 75 درصد مصارف در سه پلکان اول بررسی و بعد از آن الگوی مصرف متوسط، پرمصرف و بسیار پرمصرف تعریف شد و بر اساس آن 70 درصد پلکان‌ها از 75 به 100 مترمکعب افزایش افزود : از ابتدای سال 1402 پلکان مصرف دوازده‌گانه 100 مترمکعب خواهد بود، اما تعرفه‌ها هیچ تغییری نکرد و مانند سال قبل اعمال می‌شود. برای مصارف سه پلکان اول هیچ تغییری اتفاق نیفتاده، اما برای سایر پلکان‌ها همان مبالغ 1401 اخذ می‌شود و در پلکان 11 و 12 که مصارف زیادی دارند با تغییراتی مواجه هستیم.

    وی با بیان اینکه برای مثال در اقلیم یک مقدار مصرف 1300 مترمکعب است که از این به بعد 6000 تومان خواهد بود و لازم است مشترکان خانگی مصارف خود را به نحوی مدیریت کنند که در پلکان 11 و 12 قرار نگیرند، گفت: مشترکان بدمصرف به ازای هر مترمکعب در پلکان 11 در اقلیم‌های مختلف 5000 تومان و در پلکان 12 به بعد 6000 تومان تعریف شده‌اند یعنی به ازای هر مترمکعب 6000 تومان باید پرداخت کنند که این عدد نسبت به پلکان‌های قبل جهش بسیار زیادی دارد.

    مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه پارسال نیز همین مبلغ بود، اما با توجه به سرمای زیاد هوا دولت مصوبه‌ای را ابلاغ کرد که طبق آن 70 درصد تخفیف برای مشترکان اعمال شد که این موضوع دیگر اعمال نمی‌شود و این تعرفه مربوط به فصل سرد بوده که از 16 آبان تا 31 فروردین‌ماه لحاظ خواهد شد.

    رحمانی با بیان اینکه پارسال 69 درصد مصرف‌کنندگان در سه پله اول قرار گرفتند و این موضوع نشان داد مردم همکاری خوبی با صنعت گاز دارند و تنها یک درصد مشترکان در پلکان 11 و 12 به بعد بودند که 6 درصد مصرف را نیز شامل می‌شدند. با توجه به اینکه امسال این تعرفه‌ها اعمال می‌شود انتظار می‌رود مصارف کاهش یابد.

    به گفته وی، پارسال 61 میلیارد مترمکعب در بخش خانگی مصرف شد که 42 میلیارد مترمکعب آن در فصل سرد بود و یک درصد مشترکان 6 درصد از این 42 میلیارد مترمکعب را مصرف کرده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو