مدیران خودروعصر اعتبار

صدور کد رهگیری قرارداد اجاره مسکن به بنگاه مشاور املاک نیاز ندارد

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خطاب به موجران و مستاجران گفت: برای صرفه جویی در هزینه های خانوار می توانند با مراجعه به سامانه املاک و مستغلات (srem.ir) قرارداد اجاره را رایگان ثبت کنند.

صدور کد رهگیری قرارداد اجاره مسکن به بنگاه مشاور املاک نیاز ندارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، حسین جنتی اظهار داشت: تمام فرآیند ثبت قرارداد توسط مالکان و مستاجران شامل پنج مرحله در سامانه املاک و مستغلات (srem.ir ) قابل ثبت بوده و کد رهگیری صادر می‌شود.

    وی خاطرنشان کرد: ابتدا مالکان در پنج مرحله مشخصات ملک خود را در سامانه مذکور ثبت می کنند، مستاجران نیز همین اقدام را انجام داده و سپس هر 2 این اطلاعات را تایید، در مرحله بعد یک شاهد از طرف موجر و یکی شاهد از طرف مستاجر قرارداد را امضاء کرده و یک ساعت بعد کد رهگیری صادر می شود.

    جنتی افزود: تاکنون حدود 16 هزار نفر در سراسر کشور توانسته اند از این طریق قرارداد اجاره را رایگان ثبت کرده و کد رهگیری اخذ نمایند که قسمت زیادی از این آمار مربوط به استان تهران بوده است.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران یادآور شد: ثبت قرارداد اجاره و اخذ کد رهگیری ضروری است و موجران و مستاجران چه با ورود به سامانه مذکور توسط خودشان یا توسط بنگاه می بایست برای اخذ کد رهگیری به عنوان یک حق شهروندی تاکید داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی