مدیران خودروعصر اعتبار

نمایشگاه تخصصی بتن آماده و صنایع وابسته در تهران

عصر ساختمان- اولین نمایشگاه تخصصی بتن آماده، قطعات بتنی و صنایع وابسته ایران در تهران در حال برگزاری است.

نمایشگاه تخصصی بتن آماده و صنایع وابسته در تهران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از شبکه خبر،  در این باره در برنامه سلام خبرنگار با کریمی - دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارفرمایی بتن آماده کشور گفتگو شد.

    -در خصوص اولین نمایشگاه تخصصی بفرمایید که چند شرکت حضور دارند و در کجا دارد برگزار می‌شود؟

     بیش از 50 درصد سیمان تولیدی کشور توسط 1200 کارخانه تولید بتن آماده تبدیل به بتن آماده می‌شود و با در حدود 15 هزار کامیون حمل می‌شود و به دست مصرف کننده می‌رسد. این صنعت آن طور که باید و شاید در جامعه چه برای خواص و چه برای عوام معرفی و شناسانده نشده است. برای همین تصمیم گرفتیم که به مناسبت 15 اردیبهشت اولین تاسیس اولین کارخانه‌ی واحد بتن آماده در کشور در سال 1350 روز 15 اردیهبهشت را بعنوان روز ملی بتن آماده ثبت کنیم و سمیناری را امسال برگزار کردیم در هتل المپیک و در همان جا رونمایی کردیم از نمایشگاهی که الان در حال برگزاری در شهریور ماه است.

    البته از سال آینده تمام همایش و نمایشگاه و این‌ها در همان 15 اردیبهشت برگزار خواهد شد.

    - چند تا شرکت در این نمایشگاه امسال حضور دارند؟

     در سالنی به وسعت حدود 7 هزار متر و حدود 90 شرکت و مجموعه‌ی صنایع وابسته بتن آماده حضور دارند در این جا.

    - برویم به سراغ ظرفیت‌های حمل و نقلی، بفرمایید که برای استفاده از حداکثر ظرفیت حمل و نقلی برای بتن آن هم که بتوانیم بالاخره یک توسعه‌ی صادراتی داشته باشیم اصلا صادرات بتن امکانپذیر هست که بعد ما بخواهیم بحث حمل و نقل آن ورود کنیم؟

    بتن محصولی است فاسد شدنی و موجودی است زنده، امکان صادرات و واردات بتن آماده وجود ندارد حتی به فاصله‌ی بیش از 30 کیلومتر هم نمی‌شود یعنی استان به استان هم امکانپذیر نیست از آن لحظه‌ای که آب به سیمان می‌خورد و شروع می‌کند به تولید تا زمانی که مصرف بشود در بهترین شرایط آب و هوایی 90 دقیقه فرصت داریم، در این وضعیت الان که 45 دقیقه بیشتر هم امکانپذیر نیست به همین خاطر نه قابل صادر کردن است و نه قابل وارد کردن.

    - برای حمل و نقلش چه مشکلات و موانعی پیش روی حمل و نقل بتن وجود دارد؟

     15 هزا رکامیون این بتن 80 میلیون متر مکعب بتنی که رد سال تولید می‌شود را حمل می‌کنند که این کامیون‌ها داخل شهر هستند عمدتا فرسوده هستند و بیشترین معضل را ما در رابطه با فرسودگی این ماشین آلات داریم و تمامی این‌ها تقریبا نیاز به نوسازی دارند که مخصوصا که در شهر تردد می‌کنند، تبعات و مشکلاتش هم بیشتر است هم در رابطه با مصرف سوخت، هم در رابطه با امنیت جانی و امنیت شهر.

    - موانع دیگری هم پیش روی صنعت بتن وجود دارد؟ و چه راه حل‌هایی برای برداشتن این موانع هست؟

    ما چند تا برنامه را کوتاه مدت و بلندمدت تعریف کردیم، در برنامه بلندمدت مان که از مدت‌ها پیش شروع کردیم، آموزش را در اولویت و راس قرار دادیم و تا آموزش ما کامل نشود اگر آموزش را بتوانیم به مرحله‌ای برسانیم که کامل بشود هم تولید کننده و هم مصرف کننده بتن را بهتر بشناسند، به منابع و منافع ملی مان خدمت خواهیم کرد در غیر این صورت سیمانی که در ازای تولید یک تن سیمان، یک تن co2 تولید می‌شود صد کیلووات برق مصرف می‌شود و الی آخر ما این محصول را به این راحتی نباید از دست بدهیم و باید تلاش بکنیم که کیفیت بسیار عالی داشته باشیم که مصرف سیمان مان را هم پایین بیاوریم.

    - شما برای همین بحث آموزش که خودتان به آن اشاره فرمودید در کانون سراسری انجمن‌های صنفی چه اقداماتی را تاکنون انجام دادید؟

    کمیته فنی در این رابطه داریم، متخصصین قابل توجهی داریم، مدرسین خیلی خوبی داریم همین الان هم که نمایشگاه برگزار می‌شود در 4 روز نمایشگاه ما چیزی در حدود 8 کارگاه آموزشی را داریم و داریم برگزار می‌کنیم.

    - در این کارگاه‌های آموزشی چه سرفصل‌هایی را آموزش می‌دهید؟

     ماشین آلات، سیمان، سنگدانه، مواد شیمیایی

    - که این‌ها قرار است چه اتفاقی برایشان بیفتد؟

    تمام این‌ها از اجزا تولید بتن هستند بتن یک پروسه‌ای است که بتن آماده باید این‌ها را داشته باشد و نوع استفاده اش را آموزش ببینند، ما در دوره گذشته چیزی حدود 800 راننده کامیون تهران را با همکاری سازمان فنی – حرفه‌ای آموزش دادیم و پلیس

    - و الان چند راننده باقی ماندند که شما باید همچنان آن‌ها را آموزش بدهید اصلا ضرورتی به آآموزش مابقی وجود دارد یا این تعدادی را که شما الان آموزش دادید احصا کردید که ببینید آموزش‌های شما موثر بوده یا خیر؟

     قطعا موثر بوده و موقعی که سال 97 و 98 این کار را انجام دادیم دوباره الان دارد تکرار می‌شود، آموزش چیزی نیست که تمام شدنی باشد دائم نیاز است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو