مدیران خودروعصر اعتبار

۲۰ درصد از ساخت وسازهای کشور بتنی نیست

عصر ساختمان- رئیس مرکز تحقیقات بتن گفت: ۲۰ درصد از ساخت وسازهای کشور بتنی نیست که همین امر مقاومت ساختمان‌ها را در برابر زلزله و آتش‌سوزی کاهش می‌دهد.

۲۰ درصد از ساخت وسازهای کشور بتنی نیست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، احمد وند رئیس مرکز تحقیقات بتن در نشست خبری گفت: دغدغه جامعه ما کیفیت تولید بتن با دوام و مقاوم است و باید با مدیریت سیستماتیک به این موضوع نگاه کنیم  تا  این سازه‌ها مقاوم دربرابر زلزله و آتش سوزی باشند.

    به گفته  وی  20 درصد از ساخت وساز‌ها بتنی نیست و همین موضوع باعث شده است که  این ساختمان‌ها در برابر زلزله و سایر حوادث مقاوم نباشند.

    او می‌گوید:  ما نماینده ایران در سازمان ایزو هستیم که آمار‌ها نشان می‌دهد  بتنی با کیفیتی که ایران تولید می‌شود که تمامی استاندارد‌های ایزو را دارد.

    احمدوند گفت: ساختمان‌هایی که تا به امروز ساخته شده بدون استفاده از ظرفیت‌های تکنسین‌های ماهر بوده است. 

    رئیس مرکز تحقیقات بتن و عضو شورای تدوین مقررات ملی ساختمان گفت:  تصویب قانون آموزش فعال مهارتی اشتغال و بکارگیری فن ورز ماهر (تکنسین) منافع ملی بسیار ضروری است که دارای صلاحیت شایستگی مهارت های فنون تخصصی فناوری و مهندس حرفه ای در تولید بتن و ساخت و سازهای بتنی ایمن و با دوام مقاوم در تامین باشد.

    احمدوند از برگزاری بیست و ششمین همایش ملی سالیانه انجمن علمی بین المللی بتن (ACI) شاخه ایران و کنفرانس ملی بتن و زلزله، مرکز تحقیقات بتن ان روزهای پنجم و ششم دی ماه  امسال خبر داد و افزود: در این راستا شناخت و کاربرد مناسب مواد مصالح بتن و فرآورده های بتنی و بکارگیری تیح ابزارهای تولید بتن و اجرای ساخت و سازهای بتنی طبق قوانین و مقررات ملی ساختمان و استاندارد ملی اجباری 6044 و اجرای نظام بازرسی و ل کیفیت بتن و ساخت و سازهای بتنی با دوام مقاوم در برابر زلزله آتش سوزی و پدافند غیر عامل در پروژه های ساختمانی و عمرانی کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

    رئیس مرکز تحقیقات بتن ایران تاکید کرد از آنجا که دغدغه و مساله اصلی جامعه فنی و مهندسی رشته عمران کشور ارتقای کیفیت بتن تولید شده و ساخت های بتنی با دوام و مقاوم در برابر زلزله و آتش سوزی نیازمند متخصصان ایرانی همچون فن ورزان و مهندسان حرفه ای ماهر ،است، بنابراین درصدد هستیم بیست و ششمین همایش سالانه انجمن علمی بین المللی بتن شاخه ایران و کنفرانس ملی بتن و زلزله مسائل و مشکلات مربوط به تربیت تکنسین ها مورد بحث و بررسی ،کارشناسان، اساتید و دانشجویان رشته های مهندسی عمران قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو