مدیران خودروعصر اعتبار

موج ورود خریداران روس به بازار املاک دبی

عصر ساختمان- تحریم‌های غرب علیه روسیه باعث شده تا اتباع روس سرمایه‌گذاری در کشورهای غربی را متوقف کرده و به سمت خرید ملک در دبی بروند.

موج ورود خریداران روس به بازار املاک دبی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، اتباع روس، هم اکنون در صدر فهرست بزرگ‌ترین خریداران خارجی ملک در دبی قرار دارند. شرکت امار که بزرگ‌ترین آژانس املاک در دبی به‌شمار می‌رود، اعلام کرده که روس‌ها بزرگترین خریداران ملک در دبی هستند.

آمارها نشان می‌دهد که پس از اعمال تحریم‌ها علیه روسیه، ‌اتباع روس سرمایه‌گذاری در کشورهای غربی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ متوقف کرده و میزان خرید ملک توسط روس‌ها در دبی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. همین مسئله باعث شده تا شاهد افزایش قیمت املاک در دبی باشیم.

سارا بوتروس، کارشناس موسسه سی آی کپیتال، می‌گوید: درحالی‌که شهروندان روسی در سال 2020 جایگاه نهمین خریدار ملک در دبی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در اختیار داشتند، اما برای سال جاری با خرید 12 درصد از کل املاک دبی، جایگاه نخست را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در اختیار گرفته‌اند.

وی گفت: ما انتظار داریم همچنان شاهد حضور گسترده اتباع روس در خرید ملک در دبی باشیم. نبود مالیات بر اجاره و اجاره‌بهای بالا از جمله مواردی است که اتباع روس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سرمایه‌گذاری در املاک دبی سوق داده است.

آمارها نشان می‌دهد درحالی‌که در کشورهای غربی شاهد افت بازار مسکن هستیم، قیمت املاک در دبی طی سال گذشته 17 درصد رشد کرده است.

پورسعیدخلیلی