مدیران خودروعصر اعتبار

بذرپاش: فقط مالکان املاک می‌توانند در سکوهای مجازی آگهی بدهند

عصر ساختمان- مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی گفت: از این پس فقط مالکان هستند که در صورت احزار هویت خود و ملک‌شان در سامانه املاک و اسکان می‌توانند در سکوهای مجازی آگهی انتشار دهند.

بذرپاش: فقط مالکان املاک می‌توانند در سکوهای مجازی آگهی بدهند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فرهیختگان، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی درباره سامانه ثبت قرارداد مالک و مستاجر که چندی پیش مطرح شد و این‌که برخی عنوان می‌کنند چنین سامانه‌ای باعث می‌شود قراردادها به صورت زیرزمینی انجام شود و اثربخشی لازم برای کنترل بازار اجاره‌بها وجود نداشته باشد، گفت: این حرف درباره سکو‌های مجازی حمل و نقل هم بیان می‌شد و می‌گفتند اگر آژانس نباشد چه می‌شود؟ اما امروز مشاهده می‌کنید بسیار آرام، ایمن و با کیفیت سکوهای مجازی موضوع حمل و نقل را مدیریت می‌کنند.

    وزیر راه و شهرسازی خاطر شان کرد: در اربعین هم مشاهده کردیم سکوهای حمل و نقل مجازی واقعا آمدند و کمک کردند و بخش زیادی از بار حمل و نقل را به نوعی ببر دوش داشتند.

    وی با بیان این‌که برای خانه هم هیچ اتفاقی نمی‌افتد، اتفاق خوبی هم خواهد افتاد، عنوان کرد: یک بخشی سکوها هستند که انتشار آگهی می‌کردند که از آنها تشکر می‌کنم که اخیرا همکاری خوبی با وزارت راه و شهرسازی و صمت انجام دادند و قرار شد خود مالکینی که خانه‌ها را عرضه می‌کنند، آنها را در این سامانه منتشر کنند.

    بذرپاش یادآور شد: بعضاً خانه‌هایی که انتشار آگهی‌شان صورت می‌گرفت، خانه‌‍‌های واقعی نبودند و این امر خود منجر به قیمت‌سازی کاذب می‌شد که این‌خانه‌ها را یا املاک می‌‍‌گذاشتند و یا هر شخصی که می‌توانست این کار را انجام دهد. همچنین مقرر شد هویت مالک از طریق اتصال‌شان به سامانه املاک و اسکان احراز شود و آنهایی که اتصال‌شان در سامانه املاک و اسکان صورت گرفت و هویت ملک و مالک تائید شد، آن وقت بتوانند انتشار آگهی را انجام دهند. این کار هم به این دلیل است که بتوانیم مدیریت بهتری بر بازار داشته باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی