مدیران خودروعصر اعتبار

آغاز اجرای طرح «کلید به کلید» در بافت‌های فرسوده به‌زودی

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از افزایش بانک‌های عامل برای اعطای تسهیلات نوسازی در بافت‌های فرسوده خبر داد و گفت: مالکان در محلات فرسوده در صورت واگذاری ملک خود به دولت می‌توانند زمین یا واحد نوسازی شده با ۴۰ درصد تخفیف دریافت کنند که به‌زودی عملیات اجرایی آن در کشور، آغاز می‌شود.

آغاز اجرای طرح «کلید به کلید» در بافت‌های فرسوده به‌زودی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، محمد آئینی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به این که انبوه‌سازان، سازندگان‌، توسعه‌گران‌، سرمایه‌گذاران، انگیزه کافی برای ورود به محلات و بافت فرسوده را ندارند، اظهارکرد: آن‌ها نیازمند بسته‌های تشویقی موثر هستند که با استفاده از آن بتوانند نامعادله را به معادله اقتصادی تبدیل کنند.

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به این که در محدوده بافت‌های فرسوده چنانچه هر فردی به هر طریقی مبادرت به نوسازی بناهای فرسوده داشته باشد، از مزایای بسته‌های تشویقی 19 گانه بهره‌مند خواهد شد، گفت: انتظار داریم همه شهرداری‌ها بسته‌های تشویقی را که تکلیف قانونی است، اجرا کنند.

    وی تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند شکایت‌ها و گزارش‌های خود را در رابطه با عدم همکاری شهرداری‌ها در اجرای بسته‌های تشویقی 19 گانه را از طریق تارنمای شرکت بازآفرینی شهری ایران به آدرس (www.udrc.ir) یا به سامانه پیامکی 30008612 اطلاع دهند.

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اظهارکرد: در بافت‌های فرسوده به دلیل مخاطرات احتمالی و حوادث غیر مترقبه نظیر زلزله، سیل و ... راهی جز شتاب‌بخشی به نوسازی بناهای فرسوده نداریم و این امر جز همیاری و مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست.

    آئینی به طرح کلید به کلید در بافت‌های‌ فرسوده شهری ( موضوع بند ث تبصره 11قانون بودجه سال 1402) اشاره کرد و گفت: مالکان در محلات فرسوده در صورت واگذاری ملک خود به دولت می‌توانند زمین یا واحد نوسازی شده با 40 درصد تخفیف دریافت کنند که به زودی عملیات اجرایی در سراسر کشور، آغاز خواهد شد.

    وی با اشاره به افزایش بانک‌های عامل در رابطه با اعطای تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده گفت: در آینده نزدیک "طرح جهادی تبیین مشوق‌های نوسازی مسکن" با مشارکت مردم اجرا می‌شود که بر اساس آن گروه‌های جهادی، بسیج محلات، دانشجویان و نیروهای داوطلب با مراجعه به درب منازل در محلات هدف، تمامی مشوق‌های دولت و شهرداری‌ها اعم از بسته‌های اداری، مالی، شهرسازانه و زمین معوض را به صورت چهره به چهره به اطلاع مردم خواهند رساند.

    بازآفرینی نیازمند کار جهادی است

    وی با اشاره به اینکه در طرح جهادی تبیین مشوق‌های نوسازی مسکن از تمامی ظرفیت‌های شهرداری‌ها نظیر دیوارنوشت در سطح محلات فرسوده استفاده خواهد شد، توضیح داد: در جلسه اخیر شورای عالی مسکن، رییس‌جمهور بر کار جهادی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده تاکید و اعلام کرد، موضوع بازآفرینی شهری نیازمند کار جهادی است.

    دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با اشاره به حمایت صد درصدی وزیر راه و شهرسازی از حوزه بازآفرینی شهری، گفت: هم‌اکنون، مشکل‌ هزینه بیمه در صدور پروانه ساختمانی در محلات فرسوده با همراهی و همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان حل شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو