مدیران خودروعصر اعتبار

۷۰ درصد واحدهای روستایی تا سال ۱۴۰۵ مقاوم‌سازی می‌شوند

عصر ساختمان- رئیس بنیاد مسکن از مقاوم‌سازی ۷۰ درصد از واحدهای مسکونی روستایی تا سال ۱۴۰۵ خبر داد و گفت: زمین‌های بنیاد مستضعفان در روستاها به ساخت مسکن اختصاص می‌یابد.

۷۰ درصد واحدهای روستایی تا سال ۱۴۰۵ مقاوم‌سازی می‌شوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، غلامرضا صالحی در نشست خبری روز ملی روستا و عشایر با بیان اینکه روستاها با توجه به پتانسیل و ظرفیت‌هایی که دارند اهمیت فراوانی در اقتصاد ملی کشور داشته‌اند، اظهار کرد: در زمان حاضر 27 درصد جمعیت کشور در روستاهای بالای 20 خانوار که حدود 40 هزار روستاست، زندگی می‌کنند.

    رئیس بنیاد مسکن با بیان اینکه روستاها نقش بسزایی در تامین پایدار دارند، ادامه داد: کمک روستاها به صنعت، تولید مواد غذایی و صادرات غیرنفتی بر کسی پوشیده نیست. از این رو با توجه به نقش روستاها در رفع بیکاری و حاشیه‌نشینی باید توسعه آنها در دستور کار نهادها و سازمان‌ها قرار بگیرد.

    صالحی با اشاره به اینکه نیازمند طرحی نو در حوزه اشتغال روستایی هستیم، تصریح کرد: از ابتدای انقلاب تا امروز کارهای عمرانی قابل توجهی در روستاها اجرا شده؛ گرچه با نقطه مطلوب فاصله داریم اما این اقدامات در ماندگاری جمعیت روستاها موثر بوده است.

    وی بیان کرد: فعالیت‌های عمرانی به تنهایی نمی‌تواند مانع از مهاجرت جمعیت از کشورها شود. از این رو نیازمند تولید و اشتغال پایدار برای تثبیت جمعیت در روستاها هستیم.

    افزایش وام مسکن روستایی به 350 میلیون تومان

    رئیس بنیاد مسکن در ادامه با اشاره به اینکه برخی قوانین برنامه هفتم توسعه پاسخگوی نیاز روستاها نیست، از رایزنی با مجلس برای ارائه پیشنهاداتی در این زمینه خبر داد و یادآور شد: از سال 84 تاکنون 2 میلیون و 900 هزار واحد مسکن روستایی در کشور مقاوم‌سازی و نوسازی‌ شده است. به عبارتی دیگر تاکنون 53 درصد مقاوم‌سازی مساکن روستایی به اتمام رسیده است.

    صالحی همچنین با یادآوری مصوبه دولت برای افزایش سقف وام مسکن روستایی به 350 میلیون تومان گفت: برای اولین بار در دولت سیزدهم تعداد وام‌های مسکن روستایی از 200 هزار فقره به 350 هزار فقره افزایش یافته است.

    وی این اقدام را در مقاوم‌سازی واحدهای روستایی موثر دانست و افزود: بر اساس طرح جامع مسکن باید تا سال 1405، 70 درصد واحدهای روستایی را مقاوم‌سازی کنیم که وام جدید می‌تواند نیازهای این بخش را تامین و اهداف مورد نظر را محقق کند.

    رئیس بنیاد مسکن از امضای قرارداد 170 هزار وام مسکن روستایی خبر داد و گفت: با همراهی بنیاد مستضعفان برای افراد محروم روستایی که تحت پوشش هیچ نهادی نیستند مسکن روستایی ساخته خواهد شد.

    صالحی تاکید کرد: همچنین مقرر است زمین‌های بنیاد مستضعفان در داخل و خارج روستاها به ساخت مسکن روستایی اختصاص یابد. هم اکنون در حال شناسایی این اراضی هستیم.

    وی از تهیه و ابلاغ صددرصد طرح‌های هادی روستایی خبر داد و اضافه کرد: بازنگری حدود 200058 واحد مسکونی ابلاغ شده و امسال بنا داریم ده درصد واحدهای مسکن روستایی مورد بازنگری قرار بدهیم.

    رئیس بنیاد مسکن از اجرای 62 درصد طرح‌های هادی روستایی در کشور خبر داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو