مدیران خودروعصر اعتبار

سند مالکیت مسکن اقتصادی قدر السهمی صادر می شود

عصر ساختمان- مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران گفت: سند مالکیت مسکن اقتصادی ۲۵ متری، تا زمانی که نتوانیم برای خانه‌های با متراژ کوچک مجوز دریافت کنیم به اندازه قدرالسهم و سند تک برگ مشاعی صادر و به مالکین تحویل داده خواهد شد.

سند مالکیت مسکن اقتصادی قدر السهمی صادر می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از صدا و سیما، خشایار باقرپور درباره تسهیلات این نوع مسکن افزود: تسهیلات بانکی مسکن اقتصادی از سر فصل دیگری به جز وام ساخت مسکن یعنی از سر فصل وجوه اداره شده وام قرض الحسنه پرداخت می‌شود البته مبلغ آن بین 200 تا 300 میلیون تومان است.

    وی گفت: نحوه طراحی مسکن اقتصادی با متراژ 25 متر برای دو نفر (زوجین) در نظر گرفته، اما در صورتی که دارای فرزند شوند، سند مالکیت آن‌ها لغو نمی‌شود.

    باقرپور اضافه کرد: تاکنون حدود 9 هزار و 600 تا 700 واحد درخواست مسکن اقتصادی به محض رسانه‌ای شدن موضوع از طرف دستگاه‌ها و مراکز حقوقی مختلف و حتی تماس‌های فردی داشتیم.

    وی افزود: برای تامین زمین مسکن اقتصادی، به سمت زمین‌های دولتی حرکت نکردیم بلکه با بخش‌های غیردولتی برای عقد قرارداد‌های مشارکتی وارد تعامل شدیم.

    مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران گفت: ساخت مسکن اقتصادی بین 30 تا 40 هزار واحد به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد.

    وی ادامه داد:، چون نمی‌توانیم این طرح را در زمین کوچک اجرا کنیم بنابراین جانمایی اولیه ما در غرب و جنوب تهران و در غرب شهر کرج انجام شده است.

    باقرپور گفت: در خلازیر واقع در منطقه 19 اراضی خوبی برای اجرای این طرح وجود دارد و اولین قرارداد را در هفته جاری منعقد می‌کنیم و قرارداد‌های بعدی نیز پشت سر هم منعقد می‌شود.

    وی افزود: تکذیبیه‌های اخیر، شرکای ما را به تردید انداخته بود، اما هم اکنون برای 20 هزار واحد زمین آماده مذاکره و انعقاد قرارداد داریم.

    مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران گفت: شهردار منطقه 19 در جلسه برای ساخت مسکن اقتصادی در این منطقه قول مساعدت دادند البته فقط این منطقه برای اجرای این طرح مد نظر نیست.

    وی در پاسخ به این سوال که آیا موضوع مسکن اقتصادی را با تعاونی وزارت کار و رفاه اجتماعی برای اجرا مطرح کرده اید یا نه گفت: من شخصا با آقای وزیر صحبت کردم و معتقدم تکذبیه‌های روز اول انتشار خبر ناشی از هجمه‌های رسانه‌های معاند بود که موجب شد برخی مسولان شتاب زده از مسکن 25 متری برائت کنند، در حالی که خیلی از کسانی که با این طرح مخالفت کردند قبل از رسانه‌ای شدن مسکن اقتصادی با آن موافق بودند.

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران مدت زمان اجرای بهینه طرح مسکن اقتصادی را 14 ماه عنوان کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو