مدیران خودروعصر اعتبار

منصوری: با بنگاه‌داری بانک‌ها برخورد می‌شود

عصر ساختمان- معاون اجرایی رئیس‌جمهوری گفت: گزارش‌های متعددی از پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها به زیرمجموعه‌های خودشان اعلام شده که تخلف است و باید با آن برخورد شود.

منصوری: با بنگاه‌داری بانک‌ها برخورد می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محسن منصوری در نشست بررسی مسائل بانک‌های خصوصی در راستای هم‌افزایی با دستگاه‌های اجرایی و اعطای تسهیلات، اظهار کرد: دولت توانست طی چند ماه گذشته نرخ رشد نقدینگی را کنترل و از اعداد بالای 40 درصد به 26 درصد کاهش دهد.

    وی افزود: بانک‌ها باید حداقل 50 درصد سپرده‌های جمع‌آوری‌شده در استان‌ها را تسهیلات ارائه دهند. حتی در بعضی استان ها که کم برخوردار هستند، حتما این رقم باید بالاتر و به 70 درصد برسد. بانک‌های خصوصی علاقمند به ارائه تسهیلات کلان به جای تسهیلات خرد هستند که این امر نیز باید اصلاح شود.

    منصوری با بیان اینکه اضافه برداشت بانک‌ها از خط قرمزهای دولت است، تاکید کرد: نمی‌شود یک بانک چندین‌ برابر ظرفیت اضافه برداشت داشته باشد؛ این اقدام تورم‌زا خواهد بود.

    معاون اجرایی رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه با بنگاه‌داری بانک ها برخورد می‌شود، یادآور شد: گزارش‌های متعددی از پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها به زیرمجموعه‌های خودشان اعلام شده که تخلف است و باید با آن برخورد شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی