مدیران خودروعصر اعتبار

همه مستاجران باید در سامانه املاک ثبت‌نام کنند

عصر ساختمان-تمامی مستاجران باید اطلاعات ملکی که در آن اقامت دارند و اطلاعات مربوط به مالک آن ملک را در سامانه ثبت املاک و اسکان کشور ثبت کنند.

همه مستاجران باید در سامانه املاک ثبت‌نام کنند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سامانه املاک و اسکان که  از فرودین سال 1400 راه اندازی شده نقش بسیار موثری در بهبود وضعیت بازار مسکن و شناسایی خانه‌های خالی دارد و طبق قانون باید  تمامی سرپرستان خانوار‌ها در سامانه املاک ثبت نام کنند،  می‌بایست تمامی سرپرستان خانوار در شهر‌ها و روستا‌ها که  مالک هستند اطلاعات مسکن تحت  تملک خود را (اعم از مالکیت‌های رسمی، وکالتی، تعاونی شهری و مالکیت‌های تعاونی روستایی) را در سامانه املاک و اسکان کشور با تعیین نوع بهره برداری ملک ثبت کنند و در ادامه تاکید شده است تمامی مستاجران نیز باید اطلاعات ملکی که در آن اقامت دارند و اطلاعات مربوط به مالک آن ملک را در سامانه ثبت املاک و اسکان کشور ثبت کنند.

    مستاجران به راحتی می‌توانند جهت ثبت اطلاعات ملکی که در آن اقامت دارند به سامانه ثبت املاک که توسط وزارت راه و شهر سازی طراحی شده است مراجعه و اطلاعات ملک را ثبت  کنند.

    مستاجران باید  توجه کنند که عدم ثبت املاک توسط مالکین در سامانه املاک و اسکان کشور  amlak.mrud.ir، برای مالکین، جریمه مالیاتی است و در صورت عدم ثبت ملک در سامانه املاک و اسکان برای مستاجران قطع یارانه آن‌ها است.

    به علاوه،  مستاجرانی  که در مدت زمان مقرر اقدام به ثبت محل اقامتگاه خود در سامانه املاک و اسکان ننمایند، در آینده  از دریافت خدمات دولتی نظیر گواهینامه، انشعابات، افتتاح حساب بانکی و بسیاری از دیگر خدمات دولتی محروم خواهند شد.

    تمامی مستاجران که دارای قرارداد اجاره یک ملک  هستند  لازم است ،  ظرف مدت زمان دو ماه از تاریخ 19 ماه فروردین تا 19 ماه خرداد سال 1400، اطلاعات سکونتی خود را در سامانه ثبت املاک و اسکان ثبت کنند به علاوه مستاجران می‌توانند برای دریافت وام اجاره خانه در مهلت زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن اقدام کنند.

    مشاورین املاک هم باید توجه داشته باشند جهت ثبت قرار داد‌های معاملاتی ملکی الزام است از سامانه استعلام کد رهگیری املاک اقدام نمایند.

    گفتنی است با اتمام مراحل ثبت نام در سامانه املاک و اسکان ، محل اقامتگاه افراد که به صورت ملک استیجاری است در سامانه املاک و اسکان ثبت شده و دیگر به آن خانه مالیاتی تعلق نخواهد گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو