مدیران خودروعصر اعتبار

دستیابی به ۳۰ همت با واگذاری اموال مازاد دولت در تهران

عصر ساختمان- سرپرست مرکز ملی مولدسازی دارایی‌های دولت گفت: اگر چند پلاک ثبت شده در تهران را واگذار کنیم به یکباره می‌توان ۲۰ تا ۳۰ همت منابع مالی به طرح‌های عمرانی اضافه کرد.

دستیابی به ۳۰ همت با واگذاری اموال مازاد دولت در تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، حسن امیر رحیمی سرپرست مرکز ملی مولدسازی دارایی‌های دولت در مصاحبه رادیویی درباره آمادگی 26 ملک جدید از املاک مازاد دولتی برای واگذاری اظهار کرد: روند مولدسازی به نحوی بوده که در شش ماه گذشته بیشتر بر پایه زیرساختی و آماده‌سازی مقدماتی پیش رفته است.

    وی افزود: این، اولین عرضه‌های بورس کالاست که با این 26 عرضه اتفاق می‌افتد و قطعاً در آینده شاهد مقدار بیشتری از عرضه‌ها در این بازار خواهیم بود؛ چراکه با ابزارهای جدید و روش‌های متنوع‌تر از این ظرفیت بازار استفاده خواهیم کرد.

    سرپرست مرکز ملی مولدسازی دارایی‌های دولت درباره برداشت اشتباه جامعه در خصوص این واگذاری‌ها اظهار کرد: مردم بر اساس شنیده‌ها و شواهد بر کار دولت و مسؤولان نظارت دارند؛ اما خود جامعه دست‌اندرکاران موضوع به‌ویژه در استان‌ها ما را در انتخاب املاک دچار اشتباه می‌کردند و متأسفانه املاک هبه‌ای و املاکی که به‌سختی واگذار می‌شدند یا معارض داشتند در اولویت آماده‌سازی برای عرضه قرار گرفته بود.

    امیر رحیمی ادامه داد: ما با آسیب‌شناسی‌هایی که صورت دادیم املاک با مقیاس بزرگ را انتخاب کردیم و از حدود 1700 پلاک که به‌عنوان اموال مازاد شناسایی شده بودند فقط روی 187 پلاک املاک بزرگ مقیاس یعنی 10 درصد آن کار می‌کنیم.

    وی حداقل متراژ لازم برای واگذاری املاک مازاد دولتی را 500 متر در مرکز استان‌ها و در شهرستان‌های بزرگ را هم هزار متر به بالا اعلام کرد و گفت: جالب است ارزش این 187 املاک بزرگ مقیاس را که انتخاب کردیم بیش از 92 درصد کل املاکی است که الان می‌توانیم واگذار کنیم؛ یعنی اگر چند پلاک ثبت شده در تهران را واگذار کنیم به یکباره می‌توان 20 تا 30 همت منابع مالی به طرح‌های عمرانی اضافه کرد.

    عرضه 5 آپارتمان مازاد در تهران در محله بعدی واگذاری

    سرپرست مرکز ملی مولدسازی دارایی‌های دولت در پاسخ به این پرسش که آیا پلاک‌های املاک مازاد دولتی در تهران هم جزو 26 ملک آماده شده برای واگذاری است یا خیر گفت: املاکی که آماده واگذاری شدند در استان‌های گلستان و لرستان هستند و در تهران فعلاً املاک مازاد آماده واگذاری نداریم؛ اما برای مرحله بعدی 5 آپارتمان از املاک تهران را در بازار عرضه خواهیم کرد.

    امیر رحیمی در خصوص نحوه آماده‌سازی املاک مازاد دولتی برای واگذاری توضیح داد: ما اقدامات منظمی را برای ارزش‌افزایی هر پلاکی که به دستمان می‌رسد انجام می‌دهیم و این ارزش‌افزایی به‌قدری کاراست که بسیاری از دستگاه‌ها که اجبار و ضرورتی هم برای فروش اموال خود ندارند تقاضای ارزش‌افزایی املاک خود را داده‌اند.

    وی شناسایی زمین‌های بلااستفاده، بررسی مالکیت زمین، تعریف بهترین و بالاترین کاربری برای زمین، قیمت‌گذاری زمین توسط کارشناس رسمی و تعیین روش واگذاری و مولدسازی را از دیگر مراحل و روش‌های آماده‌سازی زمین‌ها و املاک مازاد دولتی برای واگذاری عنوان کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی