مدیران خودروعصر اعتبار

مطالعات کاهش مخاطرات فرونشست در ۱۷ شهر جدید انجام شد

عصر ساختمان- عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از انجام فاز اول مطالعات کاهش مخاطرات فرونشست ۱۷ شهر جدید خبر داد و گفت: پردیس پایلوت کاهش مخاطرات شهرهای جدید می‌شود.

مطالعات کاهش مخاطرات فرونشست در ۱۷ شهر جدید انجام شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، علی بیت‌اللهی درباره مطالعات مخاطرات فرونشست، زلزله، سیل و زمین‌لغزش در شهرهای جدید  و مسئولیت مرکز در این خصوص، اظهار کرد: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به‌منظور کاهش ریسک و مخاطرات در حوزه مسئولیت وزرات راه و شهرسازی فعالیت‌های خود را از دو سال گذشته و با شروع به کار دولت سیزدهم بر اساس سیاست‌های کلان این دولت آغاز کرد.

    وی افزود: در مرحله نخست مطالعات کاهش 4 مخاطره شامل فرونشست، زلزله، سیل و زمین‌‌لغزش در 17 شهر جدید کشور پایش شد و هدف این است تا در فازهای بعدی با اقدامات جزیی‌تر و تفصیلی‌تر به نتایج کاربردی برای کاهش مخاطرات در زمان قبل از رخداد، حین رخداد و بعد از رخداد دست یابیم.

    وی با بیان اینکه شهرهای جدید اطراف کلان‌شهرها بزرگ هم‌اینک جمعیت‌پذیری فراوانی یافته‌اند و بعضاً جمعیت برخی از آنها از شهرهای قدیمی پیشی گرفته بر ضرورت ارتقای تاب‌آوری شهرهای جدید برای امنیت ساکنان آن تأکید کرد.

    رییس زلزله‌شناسی مهندسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با یادآوری این‌که پردیس یکی از شهرهایی است که در فاز دوم انجام مطالعات کاهش مخاطرات به‌عنوان پایلوت و نمونه‌ای برای سایر شهرهای جدید است، گفت: در همین رابطه نیز به‌دلیل اهمیت این شهر و همجواری آن با تهران، موقعیت قرارگیری شهر روی بلندها و همچنین احداث ساختمان‌های مرتفع فراوان و مخاطراتی که شهر را از نظر زلزله، سیل و دامنه‌های ناپایدار تهدید می‌کند توافق‌نامه‌ای بین مرکز تحقیقات و شرکت عمران شهر جدید پردیس به امضا رسید.

    به‌گفته بیت‌اللهی، بر اساس توافق مرکز تحقیقات با شرکت عمران شهر جدید پردیس مقرر شده است کاهش مخاطرات رخدادهای طبیعی و مدیریت بحران این شهر در جوار کلان‌شهر تهران به‌شکل نوین و به‌روزشده انجام شود و هدف از این توافق این است تا نتایج حاصل از آن به‌شکل پایلوت و نمونه‌ای باشد تا در آینده برای سایر شهرهای جدید نیز به اجرا درآید.

    وی افزود: بنا داریم در یک گستره محدود با انجام برخی از اقدامات قبل، حین و بعد از رخدادهای طبیعی و بحران‌ها، شرایطی را فراهم کنیم تا با انجام اقدام پیشگیرانه، خسارت‌ها و تلفات را به حداقل برسانیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو