مدیران خودروعصر اعتبار

افزایش سرمایه یکصدهزارمیلیاردی بانک مسکن برای اجرای نهضت ملی مسکن در مجلس مصوب شد

عصر ساختمان- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت برای تحقق برنامه ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در جریان نهضت ملی مسکن مصوبه افزایش یک صد هزار ملیاردی سرمایه بانک مسکن را اجرا کند.

افزایش سرمایه یکصدهزارمیلیاردی بانک مسکن برای اجرای نهضت ملی مسکن در مجلس مصوب شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، محسن علیزاده با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه 1403 در خصوص افزایش سرمایه بانک مسکن با هدف توسعه طرح نهضت ملی مسکن، گفت: طبق مصوبه مجلس در بند الحاقی تبصره 10 ماده واحده لایحه بودجه 1403 به منظور تأمین بخشی از منابع مالی مورد نیاز جهت اجرای طرح‌های حمایتی تأمین مسکن، اصلاح ساختار مالی بانک مسکن، حل و فصل ناترازی این بانک جهت افزایش تسهیلات دهی در طرحهای نهضت ملی مسکن، دولت را مجاز دانستیم که با رعایت سیاست کلی اصل 44 قانون اساسی مبلغ صد هزار میلیارد تومان از طریق صدور اوراق مالی با سررسید 5 ساله با ضمانت اصل و سود توسط دولت، واگذاری سهام واگذاری سهام و سهم الشرکه شرکت‌ها و فروش اموال منقول و غیر منقول و مولد سازی اموال خود این کار را انجام دهد.

    نماینده مردم سپیدان و بیضاء در مجلس عنوان کرد: پیشنهاد ما در کمیسیون تلفیق و صحن عنلی مجلس این بود که دولت مکلف به این امر شود که با وجود موافقت تعدادی زیادی از نمایندگان، با مخالفت دولت مواجه شدیم و دولت این تکلیف را نپذیرفت.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: ملاحظه ما این است که سال گذشته حدود 50 همت برای نهضت ملی مسکن پیش بینی شده که تاکنون تنها یک همت آن تحقق پیدا کرده است. علی رغم اینکه ساخت مسکن جز شعارها و وعده های اصلی دولت بوده اما متاسفانه نسبت به این موضوع رغبت چندانی نشان نمی‌دهد و یکی از دلایل آن‌هم عدم همکاری بانک مرکزی است که اگر این مهم انجام می‌شد بخشی از مشکلات معیشتی مردم که سهم زیادی را از سبد هزینه‌ای آنها را شامل می‌شود، حل می‌شد.

    وی خاطرنشان کرد: دولت برای تحقق شعار ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی که جز وعده های اصلی دولت بوده باید تلاش کند تا این بند قانونی در هیات وزیران لحاظ شود و تحقق 100درصدی پیدا کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو