مدیران خودروعصر اعتبار

پیش‌بینی ۴۰۰ هزار میلیارد تومان برای بخش عمرانی

عصر ساختمان- برای سال ۱۴۰۳، در بخش بودجه عمرانی کشور ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که این عدد در حدود یک‌پانزدهم منابع عمومی کل کشور است.

پیش‌بینی ۴۰۰ هزار میلیارد تومان برای بخش عمرانی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، جداول بخش دوم لایحه بودجه سال 1403 شامل بخش کلان، درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای، اعتبار طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و شرکت‌ها و بانک‌های دولتی روز گذشته منتشر شد.

    بدین ترتیب برای سال 1403، منابع بودجه کل کشور، یعنی آنچه دولت برای اداره کشور در اختیار دارد، 6347 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. این مبلغ در بخش مصارف، صرف هزینه‌ها برای پرداخت حقوق و دستمزد، بودجه عمرانی یا تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و تملک دارایی‌های مالی یا پرداخت سود اوراق منتشر شده سال‌های قبل می‌شود.

    برای سال جاری در بخش تملک دارایی‌های سرمایه‌ای یا بودجه عمرانی کشور، 400 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که این عدد حدود یک‌پانزدهم منابع عمومی کل کشور است.

    به گزارش ایسنا، دولت بخش اول لایحه بودجه را به صورت رسمی در اوایل آذر سال قبل تقدیم مجلس کرد، اما در نهایت این لایحه بعد از بررسی مجدد، در جلسه 29 آذر تصویب شد.

    همچنین بخش دوم لایحه بودجه به سال 1402 نرسید و بالاخره جداول تفصیلی آن شامل ارقام بودجه در جلسه یکشنبه (19 فروردین) اعلام وصول و مقرر شد جلسات کمیسیون تلفیق برای بررسی بخش دوم لایحه بودجه 1403 از امروز آغاز شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی