مدیران خودروعصر اعتبار

دستیار ویژه وزیر راه:

۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است

عصر ساختمان- دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: از ساخت چهار میلیون واحد مسکن هدف گذاری شده عملیات اجرایی ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد آغاز شده است.

۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا ، روح الله اکبری روز پنجشنبه  ، در حاشیه آغاز عملیات اجرایی ساخت سایت 20 هکتاری روستای کرند و فرور گرمسار در غرب استان سمنان بیان کرد: عملیات ساخت 2 میلیون و 518 هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و تا کنون 500 هزار واحد به متقاضیان تحویل داده شده است.

    وی با بیان اینکه این طرح ها در قالب مسکن شهری و روستایی است، افزود: بخشی از طرح های نهضت ملی که حدود 200 هزار واحد مسکونی را شامل می شود در حوزه شهری به صورت خودمالکی و با حمایت دولت در دست احداث است.

    دستیار ویژه وزیر راه و شهر سازی با اشاره به اینکه 260 هزار واحد مسکونی نیز در بافت فرسوده در دست احداث است، اضافه کرد: بخشی دیگر تعهد دولت در احداث چهار میلیون مسکن طرح نهضت ملی در حوزه بهسازی و نوسازی روستایی قرار دارد که تا کنون عملیات احداث 490 هزار واحد مسکونی آغاز شده است.

    وی با بیان اینکه برای واگذاری اراضی برای ساخت مسکن در روستاها تا کنون 400 هزار قطعه زمین شناسایی شده، خاطرنشان کرد: از این تعداد 80 هزار قطعه واگذاری به متقاضیان انجام شده است.

    دستیار ویژه وزیر راه و شهر سازی گفت: عملیات ساخت در حوزه شهری در اراضی دولتی با اجاره 99 ساله به متقاضیان عرضه می شود که 400 هزار قطعه زمین در قالب گروه ساخت، ساخت انفرادی و طرح جوانی جمعیت به متقاضیان تحویل داده شده است.

    پورسعیدخلیلی