مدیران خودروعصر اعتبار

افتتاح ۲۵۱ پروژه در شهرستان زنجان

عصر ساختمان- فرماندار شهرستان زنجان گفت: در هفته دولت ۲۵۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۲۰۰ میلیارد تومان در سطح شهرستان زنجان به بهره‌برداری رسید.

افتتاح ۲۵۱ پروژه در شهرستان زنجان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، مجید فرخی در مراسم بهره‌برداری از 261 پروژه دهیاری‌های استان در مناطق روستایی با اعتبار 19 میلیارد تومان در روستای تهم زنجان با بیان اینکه امسال 192 پروژه با اعتباری بیش از 580 میلیارد تومان در زنجان افتتاح خواهد شد، افزود: بهره‌برداری از ایستگاه راه‌اهن زنجان که نزدیک به 9 میلیارد تومان اعتبار هزینه داشت، بهره‌برداری از آب‌شرب چند روستا، چهار بانده کردن چند محور، آغاز عملیات اجرایی نیروگاه 500 مگاواتی زنجان، آغاز عملیات اجرایی 186 کیلومتر راه‌آهن زنجان ـ قزوین با اعتبار 446 میلیارد تومان و اجرای طرح هادی در 100 روستا با هزینه 10 میلیارد تومان از جمله این پروژه‌ها محسوب می‌شود.

    وی تصریح کرد: توجه به مناطق روستایی از اولویت‌های دولت است. گازرسانی در روستاهای زنجان تا قبل از آغاز به کار دولت یازدهم 30 روستا بود که در دهه‌فجر سال گذشته 9 روستا نیز از این نعمت برخوردار شدند که پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال حدود 26 روستای دیگر نیز گازکشی شود.

    فرماندار زنجان خاطرنشان کرد: اقدامات بزرگی در زمینه ارائه خدمات در مناطق روستایی و شهری انجام شده است. همچنین در بخش سلامت و بهداشت روستاها اقدامات خوبی صورت گرفته است و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری که باید کاری کنیم تا بیمار به جز رنج بیماری رنج دیگری نداشته باشد. در این دولت این شعار به خوبی محقق شده است و در طرح تحول سلامت، روستاییان با پرداخت 3 تا 5 درصد و مناطق شهری با پرداخت 7 تا 10 درصد هزینه‌های بیماری بار عظیمی از بابت هزینه‌های درمان از دوش‌شان برداشته شده است.

    در ادامه این مراسم، بخشدار مرکزی زنجان با بیان اینکه با توجه به اینکه دولت یازدهم توجه زیادی به عمران و آبادانی روستاها داشته است، افزود: در طول این سه سال شاهد پیشرفت‌های زیادی در روستاهای کشور در زمینه بهسازی معابر، جدول‌گذاری، اجرای مناسب طرح هادی، تامین آب شرب، اجرای روکش آسفالت و ... داشته است. همچنین از سال 93 تاکنون جهش سه برابری در اعتبارات عمرانی دهیاری‌های استان و کشور مشاهده شده است. به‌عنوان مثال، کل اعتبارات عمرانی دهیاری‌های بخش مرکزی در سال 91 بالغ بر یک میلیارد و 700 میلیون تومان بوده است که این اعتبار در سال 93 و 94 هر سال بالغ بر  6 میلیارد تومان بوده و امسال نیز تعهد 10 میلیارد تومانی برای پروزه‌های عمرانی دهیاری داده شده است.

    حقیقی ادامه داد: در سال 94 در بخش مرکزی زنجان 56 پروژه جدول‌گذاری و دیوار حائل، 55 پروژه زیرسازی و 19 پروژه آسفالت داشته‌ایم که بالغ بر 84 میلیارد ریال اعتبار این پروژه‌ها بوده است. همچنین امسال 44 پروژه جدول‌گذاری و دیوار حائل، 48 پروژه زیرسازی و 16 پروژه آسفالت را داشته‌ایم که برخی شروع به کار کرده و برخی دیگر نیز در دست اقدام است. همچنین 13 پروژه احداث ساختمان دهیاری با اعتباری بالغ بر 700 میلیون تومان در بخش مرکزی مناقصات انجام شده و پیمانکاران آن مشخص شده‌اند.

    در ادامه این مراسم، مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری زنجان با بیان اینکه توسعه و حمایت از بخش روستایی کشور از دغدغه‌های مهم دولت است، تصریح کرد: از آنجایی که روستاها مولد بخش کشاورزی در کشور هستند باید بتوانیم به فکر ایجاد اشتغال پایداردر روستاها و رفع تبعیض به وجود آمده در بین روستاها و شهرها باشیم و محرومیت در این مناطق را از بین ببریم.

    محمودی در تبیین جایگاه و نقش موثر دهیاری‌ها در توسعه هرچه بیشتر روستاها، افزود: از آنجایی که دهیاری‌ها به عنوان بازوی اجرایی شوراها در روستاها فعالیت و امور عمرانی مربوط به روستا و مشکلات آنان را منعکس می‌کنند، توانسته‌اند نقش خوبی در آبادانی روستاها داشته باشند و خدمات دهیاری در روستاها به صورت مشهود دیده می‌شود. همچنین در حال حاضر 635 دهیاری در استان زنجان وجود دارد که فعالیت‌های مستمری را انجام می‌دهند و می‌توان گفت در حال حاضر در هر روستایی که بالای 30 خانوار جمعیت داشته باشد دهیاری نیز در آن منطقه ایجاد شده است.

    این مسئول خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیش از 98 درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش دهیاری قرار گرفته است که میزان بودجه و اعتبار هزینه شده به دهیاری‌ها در سال‌جاری نسبت به سال 92 حدود 100 درصد افزایش یافته است و از 18 میلیارد تومان در سال 92 به 40 میلیارد تومان در سال 94رسیده است که این بودجه نیز به صورت حساب شده در بین دهیاری‌ها توزیع شده است.
    انتهای پیام

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی