مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس هیات مدیره کیسون:

یک میلیارد دلار پروژه در عراق در دست اجرا داریم

عصر ساختمان- رئیس هیات مدیره شرکت کیسون، آخرین اقدامات و پروژه‌های در دست اجرای این شرکت را تشریح کرد.

یک میلیارد دلار پروژه در عراق در دست اجرا داریم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از عصر بازار، محمدرضا انصاری درخصوص فعالیت‌های کیسون در عراق گفت: بیش از یک میلیارد دلار در عراق پروژه داریم که ارقام قابل توجهی است. وی حاشیه سود این پروژه را حدود 25 درصد اعلام کرد و افزود: پروژه العماریه یک کار بزرگ در عراق است که هر چند به دلیل برخی خسارات متوقف شده بود اما به زودی از سر گرفته می‌شود؛ ضمن اینکه این پروژه تجاری به تدریج به اتمام می‌رسد زیرا به شیوه سرمایه‌گذاری در عراق تبدیل شده و از حدود یک سال آینده تحویل این پروژه به خریداران شروع می‌شود. انصاری ادامه داد: عراق آینده خوبی دارد و فقط باید تحمل و حوصله داشته باشیم. همچنین مناقصه پروژه ساختمان اداری نخست‌وزیری را برنده شدیم که طی روزهای آینده به ما ابلاغ می‌کنند. رئیس هیات مدیره کیسون در مورد دیگر فعالیت‌های این شرکت افزود: در الجزایر با تشکیل کنسرسیوم مشغول مطالعه و مذاکره با وزارت مسکن هستیم و هدف از ایجاد کنسرسیوم این بود که از شرکت‌های دیگر ایرانی حمایت کنیم. انصاری تاکید کرد: پیش‌بینی ما این است که تا حدود یک ماه‌ونیم دیگر مذاکرات ما برای ساخت یک پروژه 11 هزار واحد مسکونی به نتیجه برسد که اولین گام حضور ما در الجزایر خواهد بود.

    وی درخصوص سهم بازار کیسون در پروژه‌های عمرانی کشور خاطرنشان کرد: اگر فرض کنیم بودجه عمرانی کشور 20 هزار میلیارد تومان است کیسون با حدود 2 هزار میلیارد تومان معادل 10 درصد کل فعالیت‌های عمرانی کشور را در اختیار دارد. وی درخصوص مطالبات 700 میلیارد تومانی کیسون گفت: از اول امسال تاکنون 45 میلیارد تومان از مطالبات ما در قالب اوراق خزانه و اوراق مشارکت وصول شده و امیدواریم تا پایان امسال 250 میلیارد تومان دیگر از این مطالبات گرفته شود. انصاری با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد پروژه‌های دولتی دوباره رونق گرفته است، افزود: با پرداخت‌هایی که صورت گرفته افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب مشهد که مدرن و پیشرفته ساخته شده را شاهد بودیم. همچنین تصفیه‌خانه فاضلاب انزلی و شرق اهواز تا پایان امسال با تامین بودجه از طرف وزارت نیرو راه‌اندازی می‌شود تا از این طریق بودجه وزارتخانه تبدیل به کار و اشتغال ‌شود.

    وی درخصوص پروژه قطار شهری اهواز گفت: طرح قطار شهری اهواز تا چند ماه پیش به علت عدم همکاری کارفرما یک فاجعه بود، اما خوشبختانه این مساله به داوری شورای عالی فنی کشور ارجاع شد و امید به حل مسائل و راه‌ افتادن پروژه را داریم. انصاری با تاکید بر اینکه اطمینان دارم که تا دو ماه آینده راه‌اندازی این پروژه انجام می‌شود، افزود: در خردادماه پس از یک سال از زیر رودخانه کارون عبور کردیم که ظرفیت فوق‌العاده بالای کیسون را در انجام این پروژه نشان می‌دهد. رئیس هیات مدیره کیسون در ادامه با اشاره به اینکه «ایران مال» یک مرحله تکامل چشمگیر مدیریت مهندسی در کشور است، خاطرنشان کرد: در این پروژه تجربه کاملا تازه‌ای اتفاق می‌افتد و کیسون نه تنها مهندسی یکی از پیچیده‌ترین پروژه‌های کشور را انجام می‌دهد بلکه همین موضوع که 160 شرکت خوب کشور از سوی کیسون هماهنگ و مدیریت می‌شوند، اتفاق تازه‌ای در تاریخ مهندسی کشور است. انصاری درخصوص عملکرد شرکت در نیمه اول امسال گفت: روند موجود کم و بیش نشان‌دهنده این است که به نحو خوبی تحقق بودجه امسال را داشته‌ایم و تا پایان مهرماه عملکرد 6 ماهه امسال به بازار اعلام می‌شود. وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در شرکت سرمایه‌گذاری ایران بازدهی خوبی برای کیسون داشته است، افزود: حدود 75 میلیارد تومان سود از محل شرکت سرمایه‌گذاری ایران خواهیم داشت که به تازگی این رقم مشخص شده و شناسایی این سود امسال کیسون را با تعدیل مثبت مواجه می‌کند. انصاری با اشاره به اینکه روند طبیعی مذاکره با فرابورس ادامه دارد، گفت: برای حضور در تابلوی بالاتر فرابورس در حال مذاکره هستیم و فکر می‌کنم به دلیل تغییر در ریاست سازمان بورس این موضوع کمی به تاخیر افتاده است.

    رئیس هیات‌مدیره کیسون با اشاره به معضلات صادرات خدمات فنی و مهندسی تاکید کرد: درخصوص مراودات بانکی و حمایت بیمه‌ای در صحنه بین‌المللی هنوز گشایش چشمگیری ایجاد نشده ولی مسائل ما به شکل موضعی در خیلی از حوزه‌ها در حال حل شدن است اما هنوز در کشور بستر مراودات بانکی فراهم نشده و صدور ضمانت‌نامه‌ها امکان‌پذیر نیست و در نتیجه کار خارج از کشور هنوز دشوار است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو