مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

کیفیت مصالح تولیدی استاندارد نیست

عصر ساختمان- معاون وزیر و رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: کیفیت مصالح تولیدی استاندارد نیست.

کیفیت مصالح تولیدی استاندارد نیست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، محمد شکرچی‌زاده صبح امروز در آیین افتتاحیه همایش ملی مبحث پنجم مقررات ملی ساختمان اظهار داشت: بخشی از مصالح ساختمانی که در ساخت و ساز‌ها به ویژه در شهرهای کوچک و مناطق روستایی کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد از کیفیت نامطلوب در رنج است.

    وی ادامه داد: با وجود تعیین استانداردهای اجباری گوناگون برای کنترل کیفیت مصالح ساختمانی در قوانین و ضوابط هنوز هم بخشی از مصالح ساختمانی کیفیت مطلوبی ندارد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عدم بررسی و نظارت بر ذخایر معدنی در تولیدات مصالح ساختمانی مانند سیمان عنوان کرد: بسیاری از تولیدات در این حوزه به واسطه ضعف در نظارت‌ها از کیفیت پایین و غیراستانداردی برخوردار است.

    وی با تاکیدبر رعایت استاندارد در تولیدات مصالح ساختمانی اظهار داشت: باید اطلسی در زمینه موقعیت و شرایط اقلیمی با هدف تولید مصالح ساختمانی مرغوب و استاندارد تدوین شود تا بتوانیم زمینه استفاده بیشتر از مصالح بومی و استاندارد را فراهم کنیم.

    شکرچی‌زاده بیان داشت: استفاده از سیمان‌های نامرغوب و غیراستاندارد موجب تهیه مصالح نهایی از جمله بتن و ملات غیراستاندارد می‌شود که استاندارد اجباری مصالح ساختمانی را زیر سؤال می‌برد.

    وی استفاده از روش‌های نوین و تکنولوژی روز برای تولید مصالح ساختمانی را از جمله راهکارهای افزایش کیفیت در تولید مصالح برشمرد و بیان کرد: کاهش هزینه تولید، بهره‌مندی از شیوه‌های نوین ساخت و بومی‌سازی تولید نیز در کیفیت مصالح تاثیرگذار هستند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی خواستار بازنگری و بررسی در شیوه‌های تولید از سوی تولیدکنندگان شد و گفت: سازمان استاندارد وظیفه دارد کیفیت مصالح ساختمانی را بر اساس استانداردهای به روز و جهانی بررسی و بر روند اجرای این استانداردها نظارت داشته باشد.

    به گزارش فارس، این همایش به مدت دو روز در استان یزد با حضور مسؤولان استانی و کشوری و مهندسان سازمان نظام مهندسی در حال برگزاری است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار